اهدای 600 بسته معیشتی به هنرمندان آسیب‌دیده صنایع‌دستی در استان تهران

به‌همت مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همکاری یک خیر و همکاران وزارتخانه، 600 بسته معیشتی به ارزش 5میلیون ریال برای هنرمندان آسیب‌دیده صنایع‌دستی در استان تهران تدارک دیده شد که از امروز توزیع می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، پیش از ظهر امروز، چهارشنبه پنجم آذرماه 99، مراسم اهدای 600 بسته معیشتی به هنرمندان آسیب‌دیده صنایع‌دستی با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمد خیاطیان معاون توسعه‌مدیریت و امور مجلس، علیرضا مسافر فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارتخانه و حمیدرضا قریشی فرمانده بسیج ادارات و وزارتخانه‌های سپاه تهران بزرگ در محل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.
محمد خیاطیان درباره اهدای این اقلام، توضیح داد: «به واسطه شیوع کرونا و مشکلات پیش‌آمده برای مردم، اکثر دستگاه‌ها نقشی را مبنی بر توجه ویژه به کسانی که در این چند ماه دچار آسیب شده‌اند برای خود تعیین کرده‌اند. ما نیز به سهم خود با همت بسیج وزارتخانه این اقدام را در مرحله نخست برای هنرمندان آسیب‌دیده صنایع‌دستی انجام دادیم.»
او تصریح کرد: «در این مرحله حدود 600 بسته مواد غذایی و سبد کالای ضروری خانواده‌ها با همکاری یک خیر و همکاران وزارتخانه تهیه شده است. این بسته‌ها از امروز در اختیار هنرمندانی که توسط معاونت صنایع‌دستی و بسیج وزارتخانه در تهران شناسایی شده‌اند، قرار خواهد گرفت.»
 معاون توسعه‌مدیریت و امور مجلس با ابراز امیدواری از ادامه‌دار بودن این اقدام در سراسر کشور، گفت: «امیداوارم در مراحل آتی بسته‌های دیگری برای این قشر تدارک دیده شود. در مرحله نخست، این طرح در تهران اجرا شده و توصیه ما به مدیران کل استانی این است که نسبت به بضاعت خود و همکاری خیران در استان‌ها، نسبت به انجام این امر اقدام کنند.»
مسافر فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارتخانه نیز در این خصوص به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: «به دلیل مشکلات پیش‌آمده برای هم‌وطنان به‌واسطه شیوع بیماری کووید 19 باید رزمایش گسترده‌ای برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به افراد آسیب‌دیده در کشور انجام شود و خاطره‌ خوشی از این ایام در اذهان بماند.»
او ادامه داد: «شیوع این بیماری خساراتی را به فعالان و شاغلان حوزه صنایع‌دستی وارد کرده و معاش این هنرمندان را تحت شعاع قرار داده است. در همین راستا هم‌زمان با هفته بسیج کارمندان خدوم و خیر وزارت و سازمان‌های ذیربط اقدام به تهیه 600 بسته معیشتی به ارزش پنج میلیون ریال کرده‌اند.»
مسافر متذکر شد: «این اقدام برای کمک به معیشت بخش کوچکی از صنعتگران کم‌برخوردار صنایع‌دستی انجام شده و در اختیار هنرمندان حاشیه تهران قرار خواهد گرفت.»

انتهای پیام/

کد خبر 13990905363762

برچسب‌ها