توجه ویژه به صنایع‌دستی در دومین دوره اعطای جایزه ملی طراحی بسته‌بندی در صنایع ‌فرهنگی

هم‌زمان با برگزاری دومین دوره اعطای جایزه ملی طراحی بسته‌بندی در صنایع‌فرهنگی، بسته‌بندی در صنایع‌دستی نیز به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم این دوره برگزار می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، فراخوان این دوره از سوی پارک ملی علوم و فناوری نرم و صنایع‌فرهنگی اعلام شده و علاقه‌مندان تا 20 آذر 99 فرصت دارند تا برای ثبت‌نام و شرکت در این دوره از جایزه ملی، به سایت https://ccpd.ir/ مراجعه کنند.

وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، استانداری تهران، دانشگاه علم و فرهنگ و پویش‌پرداز مرسا، برگزارکنندگان دومین دوره اعطای جایزه ملی طراحی بسته‌بندی در صنایع‌فرهنگی هستند.

پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی کشور نیز به‌عنوان یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری این دوره همکاری دارد.

بر اساس آنچه در این فراخوان آمده است، دومین دوره اعطای جایزه ملی طراحی بسته‌بندی در صنایع‌فرهنگی با هدف ایجاد ساختارهای منظم و هدفمند میان هنرمندان، تولید‌کنندگان صنایع‌فرهنگی، طراحان، توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان عمده محصولات متنوع فرهنگی در داخل کشور، برگزار می‌شود.

ایجاد شبکه منظم چندسویه در بین طراحان، تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات فرهنگی، ایجاد سازوکار مناسب برای نهادینه کردن صنعت بسته‌بندی در حوزه محصولات فرهنگی، رونق بخشیدن به کسب‌و‌کار و ایجاد فضای کاری جدید در قالب استارت‌آپی نوین به‌منظور ثروت‌آفرینی، ایجاد انگیزه در بین تولید‌کنندگان به بهره‌گیری و استفاده گسترده و معنا‌دار از بسته‌بندی در تکمیل فرآیند تولید، تقویت ظاهر مناسب بسته‌بندی محصولات فرهنگی به‌عنوان عامل بصری بازاریابی محصول و گسترش فضای رقابت، نوآوری و خلاقیت در عرضه محصولات فرهنگی در قالب بهترین پوشش و بسته‌بندی از مهمترین اهداف برگزاری این دوره است.

یکی از بخش‌های مهم این دوره، بسته‌بندی صنایع‌دستی است که این محور شامل بسته‌بندی تمام آثاری است که به‌شکل ظروف و دکوری در اشکال گوناگون آن با موادی هم‌چون سفال، سرامیک، شیشه، فلز، تولید می‌شوند. همچنین تابلو و آثار چوبی مانند منبت، معرق، صنایع‌دستی دریایی، آثار منسوج شامل فرش، گلیم، گبه، ترمه، سفره‌های قلمکار، آثار سوزن‌دوزی و...  است.

 در این دوره از جایزه ملی، بخش بسته‌بندی زیور‌آلات و پوشیدنی‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته که این بخش شامل بسته‌بندی تمام محصولات پوشیدنی و چرم در اشکال گوناگون اعم از پوشاک اقوام عشایری، روستایی، سنتی و پوشاک با انواع مواد جدید (کلاه، کفش، لباس، دستکش و...) و نیز تمام زیور‌آلات با انواع سنگ‌های قیمتی و زینتی با تنوع محصول از جمله انگشتر، گردنبند، گردن‌آویز‌های سنتی و همچنین زیور‌آلات شخصی همانند عینک، پابند، کیف، عطر و ادکلن است.

بسته‌بندی هدایای تبلیغاتی بخش دیگری از این دوره است که در این بخش توجه ویژه به بسته‌های تبلیغاتی با تنوع گوناگون از محصولات اعم از هنری دیجیتال، صنایع‌دستی، سوغات خوراکی، چرم، لوازم اداری و شخصی است که به مناسبت‌های مختلف از سوی مخاطبان مد نظر قرار می‌گیرد.

اختتامیه جایزه ملی بهمن‌ماه سال جاری در محل پارک ملی علوم و فناوری نرم و صنایع‌فرهنگی واقع در تهران، بلوار اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل اتوبان همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.

محصولات برگزیده در دومین دوره در نمایشگاه دائمی مستقر در پارک ملی صنایع‌فرهنگی و سایر نمایشگاه‌های مربوطه به‌منظور معرفی و ایجاد تعامل با مشتریان ارائه داده خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 46129046 021 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1399091131

برچسب‌ها