زمستان بهاری در استان بوشهر

استان بوشهر یکی از استان‌های جنوبی کشور، در بیشتر اوقات سال، گرم و مرطوب است. شرایط اقلیمی و آب و هوایی موجب شده که مردم هر سال از نظر آب و هوایی شاهد دو فصل تابستان و بهار باشند.

با شروع بارندگی در ماه‌های آذر و دی که بیشتر استان‌های کشور شاهد برف، باران و سرما هستند، شهر بوشهر از هوایی معتدل، مطبوع و بهاری برخوردار است، بارندگی‌ها در فصل پاییز موجب رویش زمین شده، استشمام گل‌های بهاری و طبیعتی سرسبز را رقم می‌زند. در فصل پاییز که در اقصی نقاط کشور شاهد برگ ریزان درختان هستیم در استان بوشهر با بارش باران سرسبز شدن درختان آغاز می‌شود، که سفر به این مکان برای گردشگران را خاطره انگیز می‌کند. 

همجواری  استان بوشهر با خلیج فارس با بیش از ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی  دارای جاذبه‌های گردشگری مناسبی از جمله سواحل شنی طولانی است که به دلیل هوای معتدل در این ایام فرصت خوبی برای گردشگران برای عزیمت به به این مکان را فراهم کرده است. ساحل دریا یکی از جاذبه‌های دیدنی است. با وجود  لنج‌ها، قایق‌ها، کشتی‌های بزرگ باری و پرواز مرغان دریایی همچنین قایق سواری با جت اسکی و دیگر ورزش‌های آبی صحنه چشم نواز و دیدنی را برای هر گردشگر به وجود آورده است.  

گذر از کوچه‌های بافت قدیم و تاریخی در محدوده و مرکز شهر، کوچه‌های منتهی به ساحل با عمارت‌های زیبا، در و پنجره‌های رنگی که بیشتر آنها  به تجار و اعیان بوشهری در زمانی که بندر تجاری بوده تعلق داشته، از دیگر جاذبه‌های گردشگری بوشهر است. که در فصل زمستان بهترین فرصت برای دیدن و سفر به این منطقه است.

استان بوشهر دارای جاذبه‌های فراوانی است که می‌توان از موزه‌های استان بوشهر به موزه دهدشتی، موزه دریانوردی، موزه تجارت دریایی، موزه مردم شناسی و موزه دریا و دریانوردی اشاره کرد. موزه منطقه‌ای یا دریانوردی در ۱۰ کیلومتری شهر بوشهر قرار دارد که ۴۰ فروند شناور و انواع زیردریایی مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی و همچنین کشتی جنگی پرسپولیس در زمان نادر شاه که بازسازی شده در این موزه نگهداری می‌شود.

از دیگر جاذبه‌های شهر بوشهر که برای گردشگران جذاب و دیدنی خواهد بود قبر ژنرال انگلیسی، عمارت کازرونی، عمارت ملک، بازار قدیمی بوشهر، کلیسای گریگوری، کلیسای ظهور، موزه رئیسعلی دلواری، آب انبار قوام، پارک و ساحل ریشهر عمارت ملک است.  در حال حاضر  اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر در عمارت تاریخی کازرونی مستقر است، که یکی از زیباترین عمارت‌های شهر بوشهر در زمان ساسانیان  بوده است.

شهرستان‌های شمالی استان که از بارش بیشتری برخوردار هستند همچون دشتستان، با جاری شدن رودخانه‌های فصلی، سرسبز شدن تپه ماهورها، و همچنین چشمه‌های آب شیرین فرصتی مناسب را برای گردشگران و علاقمندان طبیعت برای تپه نوردی فراهم می‌کند.

منطقه گردشگری سد رییسعلی دلواری در بخش شبانکاره از دیگر جاذبه‌های منحصر به فرد این فصل در استان بوشهر است که گردشگران می‌توانند به واقع هوای بهاری را در فصل زمستان با قایق سواری در دریاچه سد رییسعلی دلواری و استفاده از طبیعت بکر منطقه را تجربه کنند.

از جاذبه‌های دیدنی در شهرستان‌های بوشهر، نخلستان‌های سرسبز و سر به فلک کشیده است، همچنین گنبد نمکی شهر جاشک در شهرستان دشتی در جنوب غربی بوشهر که بزرگ‌ترین و زیباترین گنبد نمکی خاورمیانه به شمار می‌رود از جاذبه‌هایی است که گردشگران بسیاری را جذب می‌کند.

گورستان باستانی سیراف، قلعه خورموج، قلعه نصوری، بندر طاهری و بندر تاریخی مهروبان، خلیج نایبند، پارس جنوبی از دیگر جاذبه‌های این استان است که در این فصل برای گردشگران و دوستداران طبیعت دیدنی خواهد بود.

در این ایام می‌توان با در نظر گرفتن توصیه‌ها و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سفر خوبی به  استان زیبای بوشهر با آب و هوایی خوب و جاذبه‌های بسیار دیدنی را تجربه کرد.

*گزارش از لیلا فولادی کارشناس روابط‌عمومی

انتهای پیام/

کد خبر 13991007191894

برچسب‌ها