7 بنای تاریخی دیگر با مشارکت بخش خصوصی مرمت و احیا می‌شوند

با پایان یافتن مهلت تمدید فراخوان عمومی واگذاری مرمت، احیا و حق بهره‌برداری مدت‌ معین برخی بناهای تاریخی‌فرهنگی، پاکت‌های ارسالی به دبیرخانه فراخوان با حضور نماینده بازرسی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین اعضای کمیسیون مزایده‌های صندوق توسعه بازگشایی و نتایج این فراخوان اعلام شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، پس از ارزیابی فنی و اقتصادی پاکت‌های ارسال شده به دبیرخانه فراخوان، هفت متقاضی سرمایه‌گذاری، امتیاز لازم را برای مرمت، احیا و حق بهره‌برداری مدت معین برخی بناهای تاریخی کسب کردند.

 با توجه به واگذاری 22 بنا در دور اول فراخوان، مجموعه بناهای واگذار شده به بخش خصوصی برای مرمت، احیا و حق بهره‌برداری مدت معین به 29 بنا رسید. حجم سرمایه‌گذاری جذب‌شده در این فراخوان بالغ‌بر 1.113.270 میلیون ریال است که در شرایط فعلی اقتصادی، یک رکورد محسوب می‌شود.

بنابر اعلام کمیسیون مزایده‌های صندوق توسعه، ابراهیم کربلایی آقاشیرازی توانست برنده فراخوان عمومی مرمت، احیا و حق بهره‌برداری مدت معین از کاخ شهرستانک با کاربری فرهنگی‌بهداشتی، درمانی‌اقامتی و پذیرایی شود.

همچنین زینب صادقی موفق شد برنده فراخوان عمارت والی کهره چرداول استان ایلام با کاربری فرهنگی،هنری و پذیرایی باشد.

دانشگاه خلیج‌فارس نیز توانست به‌عنوان برنده فراخوان خانه نجفی با کاربری فرهنگی، هنری و تجاری (خانه خلاق صنایع‌دستی و فرش دستباف) انتخاب شود و شرکت مائده نوین خوزستان نیز برنده فراخوان خانه مستوفی شوشتر با کاربری فرهنگی، هنری و پذیرایی شد.

همچنین ارگ محمدحسین خان نارویی زهک با کاربری فرهنگی‌هنری و اقامتی‌پذیرایی با اعلام نام مهین‌دخت ناروئی‌نژاد به‌نام برنده به مرحله پایانی بررسی فنی و اقتصادی شرکت‌کنندگان در فراخوان یادشده رسیدند.

بنابر اعلام کمیسیون مزایده‌های صندوق توسعه، علیرضا فرمهینی فراهانی برنده فراخوان عمارت امیر مفخم خمین استان مرکزی با کاربری فرهنگی‌اقامتی و پذیرایی و علیرضا شریف نیز برنده خانه حکیم‌باشی کاشان با کاربری بهداشتی‌درمانی (مرکز طب سنتی)، فرهنگی‌اقامتی و پذیرایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1399100932427

برچسب‌ها