برگزاری وبینار آموزشی تولید محتوای گردشگری در گیلان

ویبنار آموزشی «تولید محتوای گردشگری از بازارشناسی تا ارزیابی‌ عملکرد» با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دانشگاه گیلان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، وبینار تولید محتوای گردشگری از بازارشناسی تا ارزیابی عملکرد روز 25 دی‌ماه توسط پایگاه پژوهشی اداره‌کل استان با همکاری هسته پژوهشی گردشگری دانشگاه گیلان برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم لیلاکوهی مسئول پایگاه پژوهشی گیلان، آرش نورآقایی مدرس و راهنمای بین‌المللی گردشگری و مدیرمسئول نشریه گیل‌گمش و حمیده بیگی عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان حضور داشتند. موضوع اصلی وبینار چگونگی روند تولید محتوای گردشگری از مرحله ایده‌پردازی تا ارزیابی عملکرد محتوا بود.

در ادامه این وبینار مباحثی از قبیل رقیب‌شناسی، مخاطب‌ شناسی، موضوع‌شناسی، منبع‌شناسی، روش‌شناسی، ایده‌پردازی، برنامه‌ریزی و اجرا و روش‌های ارزیابی عملکرد مطرح شد و سخنرانان بر لزوم تولید محتوای مناسب در جذب مخاطب گردشگری و معرفی جاذبه‌ها و همکاری‌های هرچه بیشتر بین دانشگاه و صنعت گردشگری برای بروزرسانی علمی روش‌ها تأکید کردند.

در ادامه این وبینار از فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» به‌عنوان یک نمونه تولید محتوای مناسب در سال‌های اخیر ایران اشاره شد.

سخنرانان با اشاره به معرفی مناسب محله تاریخی ساغری‌سازان رشت و خانه نبی‌زاده به‌عنوان لوکیشن اصلی فیلم و همچنین موسیقی متن و فضاسازی مناسب، از این اثر به‌عنوان یک تولید محتوای مؤثر یاد کردند که باعث شده  علاوه بر معطوف‌سازی توجهات به این خانه تاریخی، موجب جذب سرمایه‌گذار و ایجاد طرح‌های گردشگری شود.

انتهای پیام/

کد خبر 13991025703710

برچسب‌ها