آموزش، نیاز اساسی تأسیسات گردشگری برای پسا‌کرونا

تاسیسات گردشگری با توجه به ماهیتی که دارند باید بهترین خدمات را به مهمانان ارائه کنند تا بتوانند گردشگر بیشتری را جذب کنند، این مهم اجرایی نیست مگر آنکه با آموزش نیروهای شاغل در بخش گردشگری، به تقویت آن پرداخته شود.

همان‌گونه که می‌دانیم در ایام کرونا، گردشگری جزو اولین گروهی بود که بیشترین آسیب را در  یک سال اخیر متحمل شد و تاسیسات فعال در این حوزه گردشگری، بخش اعظمی از نیروهای متخصص خود را از دست داده‌اند،  این نیروها به‌دلیل شاغل شدن در سایر صنایع و دیگر مشاغل ممکن است در ایام پساکرونا امکان بازگشت به مشاغل قبلی را هم نداشته باشند.

کمبود نیروی متخصص تنها شامل تاسیسات سابقه دار این صنعت نیست بلکه تاسیسات جدیدی که در مدت یک سال اخیر به این صنعت ورود پیدا کرده و از حضور گردشگران بی‌نصیب بوده‌اند را نیز شامل شده و به طبع در این گروه نیاز بیشتری به آموزش احساس می‌شود. 

این دسته از تاسیسات نه به صورت عملی و نه به صورت تئوری برای کارکنان خود آموزشی نداشته‌اند و به دلیل عدم درآمد کافی در زمان شروع به کار، امکان آموزش پرسنل  برای آنها میسر نشده ‌است، این موضوع می‌طلبد، بخش دولتی در ایامی که واحدها فراغت بیشتری دارند برای آموزش آنها به صورت جدی وارد عمل شود تا در دوران پساکرونا بهترین خدمات به گردشگران ارائه شود.

در واقع باید گفت واحدها و تاسیساتی موفق خواهند شد که زیان‌های ناشی از تعطیلات ناخواسته در ایام کرونا را در زمان پایان یافتن این اپیدمی در سریع ترین زمان ممکن جبران کنند و از نیروی انسانی متبحر و کارآمدتری برخوردار باشند، تا بتوانند بهترین، جذاب‌ترین و با کیفیت‌ترین خدمات را به گردشگران ارائه دهند. در غیر این صورت ممکن است شاهد زوال بسیاری از تاسیسات نا کارآمد در حوزه گردشگری باشیم.

در خاتمه باید تاکید کرد، رونق و بازیابی صنعت گردشگری کشور در ایام پساکرونا نیازمند آموزش و تقویت توان نیروی انسانی فعال در حوزه گردشگری است.

انتهای پیام/

کد خبر 139911012

برچسب‌ها