آغاز عملیات مرمت و محوطه‌سازی آب‌انبار میرزا ابوالهادی اشکذر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اشکذر از آغاز عملیات مرمت و محوطه‌سازی آب‌انبار میرزا ابوالهادی این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، محمود ادیبان روز یکشنبه 19 بهمن‌ماه از آغاز عملیات مرمت و محوطه‌سازی آب‌انبار میرزا ابوالهادی خبر داد.

او اظهار داشت: «عملیات مرمت و بازسازی این اثر تاریخی شامل خاک‌برداری و تخلیه نخاله‌ها، زیرسازی کف، شیب‌بندی، آجرفرش محوطه، کاهگل دیوارهای پیرامون آب‌انبار و ... با مشارکت شهرداری اشکذر آغاز شده است.»

ادیبان با اشاره به اینکه آب‌انبار میرزا ابوالهادی یکی از آب‌انبارهای ثبتی و شاخص واقع در بافت تاریخی شهرستان اشکذر است، ادامه داد: «در سال‌های قبل، فاز اول مرمت و محوطه‌سازی پیرامون این اثر تاریخی انجام‌ شده و بوستان علی مرشد در محوطه ضلع شرقی آن طراحی و اجرا شد.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اشکذر افزود: «در حال حاضر این بنا به‌عنوان زورخانه ورزش باستانی فعال است و اکنون فاز دوم مرمت آن آغاز شده است.»

آب‌انبار قاجاری میرزا ابوالهادی به شماره 27416 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و یکی از بناهای شاخص شهرستان اشکذر به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

کد خبر 13991119142811

برچسب‌ها