بازدید دکتر مونسان از بازار شمس‌السلطنه در نراق

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جریان سفر به استان مرکزی، از بازار شمس‌السلطنه نراق بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، دکتر علی‌اصغر مونسان که به استان مرکزی سفر کرده است، ظهر امروز سه‌شنبه 12 اسفند 99 با همراهی سید‌علی آقازاده استاندار مرکزی و تعدادی از مسئولان استانی، از بخش‌های مختلف این بازار بازدید به عمل آورد و در جریان آخرین وضعیت این بازار تاریخی قرار گرفت.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در حاشیه بازدید از این بازار تاریخی از اختصاص 5 میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی آن خبر داد.

بازار شمس‌السلطنه نراق در فضایی به وسعت 2هزار مترمربع احداث شده و مربوط به دوره قاجاریه است.

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی برای مرمت، سبک‌سازی بام و پاک‌سازی رواق‌های داخلی این بازار تلاش‌های بسیاری انجام داده است.

برای مرمت، سبک‌سازی بام و پاک‌سازی رواق‌های داخلی این بازار به میزان 1230 مترمربع تاکنون 6 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید از اختصاص 5 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی توسط به منظور مرمت بازار شمس‌السلطنه نراق خبر داد.

دکتر مونسان همچنین در حاشیه این بازدید با اشاره به وجود بازارهای تاریخی در استان مرکزی از جمله بازار تاریخی اراک به تلاش‌های وزارت متبوع خود برای مرمت و صیانت از این بازار تاریخی اشاره کرد و از اختصاص 10 میلیارد ریال برای مرمت این بازار خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر 13991212389755

برچسب‌ها