انتشار کاتالوگ نمایشگاه«گزیده‌ای از یافته‌های به‌دست آمده از پژوهش‌های باستان‌شناسی ایران در سال 1398»

کاتالوگ نمایشگاه مجازی «گزیده‌ای از یافته‌های به‌دست آمده از پژوهش‌های باستان‌شناسی ایران در سال 1398» که در حاشیه هجدهمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران به‌نمایش در آمد، توسط پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در نمایشگاه مجازی «گزیده‌ای از یافته‌های به‌دست آمده از پژوهش‌های باستان‌شناسی ایران در سال 1398» آثاری از 17محوطه باستان‌شناختی از دوران پیش از تاریخ، دوران ‌تاریخی و دوران‌ اسلامی به‌نمایش در آمده است.

کاتالوگ نمایشگاه مجازی «گزیده‌ای از یافته‌های به‌دست آمده از پژوهش‌های باستان‌شناسی ایران در سال 1398» مشتمل بر تصاویر و متن فارسی و انگلیسی از یافته‌های به‌دست آمده در کاوش‌های باستان شناسی توسط معصومه مصلی گردآوری شده است.

گردآوردنده در مقدمه این کاتالوگ آورده است: «ارایه دستاورد پژوهش‌های علمی باستان‌شناسی به‌منظور ارتقای دانش و آگاهی جامعه فرهنگ ایران، از مهمترین وظایف پژوهشکده باستان‌شناسی است.

همگام با برگزاری همایش به‌صورت مجازی و برخط، نمایشگاه آثار و اشیای به‌دست آمده از کاوش‌ها و پژوهش‌های باستان‌شناسی در سال 1398به‌شکل نمایشگاه مجازی و تجربه‌ای نو برای بازدید علاقه‌مندان طراحی شد.

در این نمایشگاه آثاری از 17محوطه باستان‌شناختی از دوران پیش از تاریخ ، دوران تاریخی و دوران اسلامی به‌نمایش در آمده است.

در کتابچه پیش‌رو کوشش شده است تا آخرین اطلاعات مربوط به یافته‌ها و داده‌های پژوهش‌های علمی باستان‌شناسی که درنمایشگاه مجازی به‌نمایش گذاشته شده‌اند در دسترس پژوهشگران ایران و غیرایرانی قرار گیرد.

این مواد‌ فرهنگی ارزشمند از یک سو موضوع کار و محل اندیشه و تفسیر باستان‌شناسان است و از سویی دیگر هر یک از مواریث برجای مانده از نیاکان ما که در این پهنه جغرافیایی زیسته و بالیده‌اند و در همین خاک آرمیده‌اند، آثار تمام‌نمای ایران بودن ما است.»

 

انتهای پیام/

کد خبر 1399122057

برچسب‌ها