بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها از ظرفیت‌های گردشگری بندر ترکمن

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر یک‌روزه به استان گلستان با حضور در شهرستان بندر ترکمن از روند اجرای مجتمع اقامتی، تجاری و ساحلی ترکمن‌مال و مسیرهای ساحلی طرح شنا ساحل چاپقلی این شهرستان بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، جواد واحدی روز چهارشنبه 20 اسفندماه 1399 در سفر یک‌روزه به استان گلستان در شهرستان بندر ترکمن حضور یافت و ابتدا از روند اجرای مجتمع اقامتی، تجاری و ساحلی ترکمن‌مال در این شهرستان بازدید کرد.
او در این بازدید، گفت: «هر اقدامی در راستای تسریع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری وظیفه ماست و با جدیت تمام در رفع موانع و مشکلات تلاش می‌کنیم.»
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: «پروژه‌هایی نظیر مجتمع اقامتی، تجاری و ساحلی ترکمن‌مال عامل اصلی جذب گردشگر و توریسم و ماندگاری آن خواهد شد.»
مجتمع اقامتی، تجاری و ساحلی ترکمن‌مال شهر بندر ترکمن در مجاورت خلیج میانکاله و جزیره آشوراده بزرگ‌ترین مجتمع تفریحی توریستی منطقه محسوب می‌شود.
هتل دارای ۳۰ آپارتمان هوشمند، روف‌گاردن، رستوران با دو تالار پذیرایی، استخر رو باز، زمین تنیس و سالن بدنسازی، موزه فرش ترکمن، موزه اقوام و صنایع‌دستی ترکمن، کافی‌شاپ، سالن بولینگ و بیلیارد و همچنین تراریوم گونه‌های پرندگان، آکواریوم ماهیان خاوریاری و... هایپرمارکت، مركز خريد و پارکینگ اختصاصی برای طبقات است.
بازدید از مسیرهای ساحلی طرح شنای ساحل چاپقلی شهرستان بندر ترکمن به ساحل گمیشان از دیگر برنامه‌های معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان بندر ترکمن بود.
این بازدید در راستای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و سامان‌دهی سواحل با همراهی عبدالجلال ایری نماینده مردم شهرستان‌های بندر گز، گمیشان، کردکوی و بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی، احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، سیدصادق شیرنگی فرماندار شهرستان بندر ترکمن، حمید منوچهری رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بندر ترکمن و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد.
در فاز اول پروژه محل شنای شهرستان بندر ترکمن و عملیات اجرایی این فاز نمازخانه، 10سرویس بهداشتی، فروشگاه، آبخوری و همچنین اجرای زیرسازی و بهسازی مسیر دسترسی به‌طول ۲۵۰۰ متر توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اجرایی شده بود.
این اداره‌کل در سنوات قبل اقدام به اجرای اسکله چوبی، پارکینگ اسکله، آسفالت و روشنایی فشار قوی محور دسترسی به اسکله چوبی، محوطه‌سازی، آلاچیق، سکوی استراحت، هشت سرویس بهداشتی و سامان‌دهی محل طرح شنا و روشنایی محوطه کمپینگ طرح شنا، اجرای حدود یک‌کیلومتر جاده سلامت بندر ترکمن تا اسکله، اجرای زیرسازی و آسفالت محور چپاقلی بندر ترکمن با اعتبار ۲۸میلیارد و ۹۴۹ میلیون ریال کرده است.

 

\"\"

 

\"\"

 

\"\"

 

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 1399122210

برچسب‌ها