برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرستان گرمه

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرمه از راه‌اندازی نمایشگاهی از تولیدات صنایع‌دستی مردم این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، وحید محمودی‌فرد روز جمعه 22 اسفندماه 99 اظهار کرد: «این نمایشگاه با حضور صنعتگران و هنرمندان اسفراین برپا شده است و تمامی محصولات بومی شهرستان گرمه در این نمایشگاه در معرض نمایش و فروش قرار دارد.»

او افزود: «استاندار خراسان شمالی، نمایندگان مردم پنج شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران نیز در حاشیه سفر استانی خود به گرمه و بررسی مسائل مربوط به شهرستان، از این نمایشگاه بازدید کردند و با توانمندی‌های مردم گرمه در حوزه صنایع‌دستی آشنا شدند.»

شهرستان گرمه در جنوب غربی استان خراسان شمالی قرار گرفته که از شمال به شهرستان مانه و سملقان، از شمال غرب به استان گلستان و از غرب به استان سمنان متصل است.

کلاه کرکی ازجمله صنایع‌دستی شهرستان گرمه است که ماده اولیه آن کرک بز بوده و به‌صورت کاملا خام و خودرنگ استفاده می‌شود. مراحل بافت آن بسیار ساده و بدون دخالت هیچ‌گونه ماشین یا ابزار خاص تنها توسط پنج میل بافته می‌شود که سبب شده این هنر به‌عنوان میراث ناملموس با شماره ۱۰۸ در فهرست ملی ثبت شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1399122220

برچسب‌ها