دیپلم افتخار ششمین دوره جایزه فیروزه به هنرمند صنعتگر خوزستانی رسید

معصومه طالب باغبانی از صنعتگران صنایع دستی استان خوزستان، تندیس و دیپلم افتخار ششمین دوره جایزه «فیروزه» را کسب کرد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، روز سه‌شنبه 26 اسفندماه، در بخشی از بیانیه ششمین دوره جشنواره کالا‌های فرهنگی فیروزه آمده است: «موضوعات بومی‌ و فرهنگی هر سرزمین به تکریم ارزش‌های بومی‌ کمک خواهد کرد که این مسئله تضمین توسعه پایدار، آشتی و برقراری صلح است. بی‌شک مطالعه تجربه‌ها و درس‌های آموخته در اقلیم‌های دیگر کمک به تولید بهینه خواهد کرد، اما آگاهی از ریشه‌های فرهنگی و هنری هر سرزمینی و سیر تکاملشان در طول تاریخ و جای جای جهان، به آگاهی و احترام ما نسبت به دیگر ملت‌ها و فرهنگ‌ها می‌افزاید.

طراحی و تولید کالا‌های فرهنگی صرفاً طراحی و تولید یک کالا نیست، طراحی یک خط و مشی فکری‌فرهنگی در سطح ملی است و شکل‌دهنده نسلی خواهد بود که سرزمین‌مان را به آن‌ها می‌سپاریم پس هوشیار باشیم که آنچه رقم می‌خورد نگاهبان میراث ماست.

پژوهش در امر طراحی و تولید محتوا کالا‌های فرهنگی کمک خواهد کرد تا در شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، راه و مسیر روشنی پیش رو قرار گیرد. ایجاد فضای نقد در فضا‌های طراحی و تولید کمک به رشد هر صنف و حوزه‌ای است، رویداد‌هایی این چنین می‌توانند جریان‌ساز باشند و بستری برای رشد حوزه‌های مختلف کالا‌های فرهنگی ایجاد کنند.

بر این اساس در بخش هدایای فرهنگی، معصومه طالب باغبانی «صنایع‌دستی نارون» از استان خوزستان، «گروه هنری اطراف» و «شرکت بارقه هنر اسلامی» رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند. در همین بخش از گروه «پارس ساوا نوین هنر فناور» تجلیل شد. در بخش اسباب‌بازی شرکت اسلیما، هوپا و ایران پتک توانستند رتبه‌های اول تا سوم را به دست بیاورند. در بخش عروسک، ضمن تجلیل از مژده مصحفی توانا، نفرات اول تا سوم جوایز خود را دریافت کردند. محدثه محفوظی‌نژاد، صفورا نوفلاح و معصومه میرزایی برگزیدگان این بخش بودند.

در بخش نوشت‌افزار هیچ‌کدام از آثار رسیده به دبیرخانه حائز رتبه نشدند. داوران این بخش از سیدعلیرضا طباطبایی، نوشت‌افزار خلیج فارس، شرکت تولیدی کوک و آرکافیدار انار تقدیر کردند.

ششمین دوره جایزه فیروزه بخش جنبی خود را به موضوع «خانواده، کالای فرهنگی و کرونا» اختصاص داده بود. تولیدکنندگان و هنرمندان آثار خود را در چهار بخش به دبیرخانه این جایزه ارسال کردند. در مراسم اختتامیه این جشنواره که به صورت مجازی برگزار شد، در بخش پویانمایی ریحانه مستوفیان و سید مصطفی حسینی به عنوان نفرات دوم و سوم شناخته شدند.

نفرات اول این جایزه علاوه بر لوح و تندیس جشنواره ۱۲ میلیون تومان، رتبه‌های دوم ۸ میلیون تومان، رتبه‌های سوم ۶ میلیون تومان و شایستگان تقدیر ۴ میلیون تومان دریافت کردند.

متن دیپلم افتخار هنرمند خوزستانی بدین شرح است:

«سـرکارخانم معصومه طالب باغبانی
مدیر محترم گروه صنایع دسـتی نارون

فرهنگ و هنر این مرز و بوم تجلی افکار و اندیشه فرهیختگانی است که در عرصه فرهنگ طبع عالی و همت متعالی خود را پدیدار نموده‌اند.
جایزه فیروزه میعادگاه فرهنگ دوستانی است که باتلاش خود در پژوهش و تولید کالاهای فرهنگی با ارزش های ایرانی‌اسلامی برگ زرینی را در عرصه بی‌کران فرهنگ رقم زده‌اند.

اکنون با رای هیات داوران حائز "رتبه اول در بخش هدایای فرهنگی" در ششمین دوره جایزه فیروزه شده‌اید.
به پاس قدردانی از زحمات شما، این لوح به رسم یادبود تقدیم می‌گردد.

سیدعباس صالحی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»

انتهای پیام/

کد خبر 1399122682

برچسب‌ها