نوروز، نماد صلح‌ جهانی و بزرگ‌ترین رویداد چند ملیتی جهان

نوروز، ظرفیت یک رویداد جهانی را داراست و می‌تواند نقش مهمی در ساختار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جهان ایفا کند.

در این دگرگونی طبیعت بخش‌هایی از کره خاکی درگیر جشن و شادی است و تغییر فصل موجب شادی سردترین نقاط جهان تا گرم‌ترین جغرافیای خشک جهان می‌شود، با این تفاسیر، این جشن بزرگ ظرفیت یک رویداد جهانی را داراست و می‌تواند نقش مهمی در ساختار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جهان ایفا کند.

پرداختن به موضوع نوروز به عنوان کهن‌ترین و سمبلیک‌ترین جشن جهانی باید دست‌مایه اقتصادی در جغرافیای نوروز قرار گیرد که این امر با تعریف رویداد پایتخت‌های گردشگری کشورهای اکو، به‌ عنوان اصلی‌ترین بازیگران صحنه فرهنگی نوروز یک گام به پیش است.

تعریف جشن نوروز در بسته رویداد جهانی و منطقه‌ای اکو زمینه‌ساز تجدید حیات فرهنگی، هنری و اقتصادی در جغرافیای رنگارنگ سرزمین‌هایی است که نوروز را مبارک دانسته و زمینه‌ساز همدلی و همگرایی می‌دانند.

از آنجایی‌ که نخستین رویداد پایتخت‌‌های گردشگری کشورهای عضو  اکو در سال ۲۰۲۲ در ساری مرکز استان مازندران به نمایندگی از ایران برگزار می‌شود، می‌توان نقش مهم ایران و استان مازندران را در این رویداد بزرگ بین‌الملی پررنگ کرد و ماندگاری بزرگ‌ترین و کهن‌ترین جشن فرهنگی چند ملیتی جهانی را با ظرفیت‌های اقتصادی صنعت گردشگری پیوند زد.

بی‌شک کلیدی‌ترین نقش اجتماعی و همگرایی تمام مسئولان و مردم استان مازندران با همدلی و همزبانی، می‌تواند مسیر عقلانیت در توسعه مازندران را کلید بزند تا مازندران برای همیشه جایگاه سفرهای بین‌المللی خود را پیدا کند و از ظرفیت اقتصادی این رویداد بزرگ جهانی بهره مناسب را ببرد.

انتهای پیام/

کد خبر 14000103590

برچسب‌ها