دکتر مونسان: زنده‌یاد حجاوی از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد صنایع‌دستی ایران آگاه بود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با صدور پیامی درگذشت غاده حجاوی رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی را تسلیت گفت.

به گزارش میراث آریا، در متن پیام دکتر علی اصغر مونسان آمده است:

«شیوع بیماری کرونا تاکنون تألمات زیادی را بر جامعه جهانی تحمیل کرده  و موجب فقدان شمار قابل توجهی از هم‌نوعانمان در سراسر جهان شده است. در این میان درگذشت سرکار خانم غاده حجاوی رئیس فقید شورای جهانی صنایع‌دستی، خبری اندوه‌بار برای همه کسانی است که شاهد تلاش‌ها و فعالیت‌های ارزشمند آن زنده‌یاد در جهت اعتلا و ارتقای جایگاه صنایع‌دستی در نظام بین‌الملل بوده‌اند.

او در دوران فعالیت خود با نگاه ویژه به هنرهای اصیل و صنایع‌دستی مردمان جای‌جای این کره خاکی و جدیت در توسعه، ترویج و حمایت از دست‌ساخته‌های هنرمندانه بشری، گام‌های استواری در جهت تأمین اهداف شورای جهانی صنایع‌دستی برداشت.

زنده‌یاد غاده حجاوی همواره دارای ارتباط اثربخشی با کشورهای اعضای شورای جهانی صنایع‌‌دستی بود و در این میان با آگاهی از ظرفیت‌های منحصر به فرد صنایع‌دستی ایران تعاملی سازنده با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داشت که دستاورد آن، شناساندن هر چه شایسته‌تر هنر اصیل ایرانی و کسب رتبه اول کشورمان در تعداد ثبت جهانی شهر‌ها و روستاهای صنایع‌دستی بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده و بازماندگان وی و اعضای محترم شورای جهانی صنایع‌دستی، امیدوارم مسیر ارزنده او با انتخاب جانشینی شایسته و در سایه همکاری و همراهی اعضای شورای جهانی صنایع‌دستی ادامه یابد.»

انتهای پیام/

کد خبر 140001132339

برچسب‌ها