چگونه کیف خود را برای یک بک‌پک آماده کنیم

مسافرت به‌صورت بک‌پک می‌تواند یک روش عالی و مفید برای استراحت و گشت و گذار در قسمت جدیدی از جهان باشد، اما بسیاری از مسافران با بسته‌بندی نامناسب کوله پشتی سرعت خود را کاهش می‌دهند و خیلی زود خسته می‌شوند.

برای شروع، یک کوله‌پشتی بر اساس مقدار وسایلی که سعی دارید همیشه با خود داشته باشید، انتخاب کنید.

اگر اردو می‌روید حتما یک کیف کیسه خواب تهیه کنید. در آخر، با قرار دادن کوله سنگین‌تر وسایل به سمت عقب بدن خود، بسته‌بندی موثری داشته و از کوله‌های کوچک بسته‌بندی برای تبدیل وسایل بزرگ به بسته‌های کوچک استفاده کنید. 

اگر اهل پیاده‌روی با کوله پشتی هستید، یک کیف قاب‌دار خوش ساخت بخرید، یک کوله‌‎پشتی قاب دار خوش ساخت تهیه کنید تا وزن را تحمل کند. کوله پشتی‌های قاب‌دار با قاب‌های آلومینیومی یا پلاستیکی داخلی انتخاب کنید که به شما کمک کند تا شکل خود را حفظ کرده و فشار پشت و شانه‌های شما را کاهش دهند. آن‌ها همچنین در تثبیت وسایل شما هنگام راه رفتن کار بهتری انجام می‌دهند، که این امر حرکت را بسیار راحت‌تر می‌کند. 

اگر پرواز می‌کنید، باید کوله‌پشتی قاب‌دار خود را بررسی کنید. آن‌ها معمولاً برای محفظه‌های هواپیما بیش از حد بزرگ هستند و اگر وزن آن‌ها بیش از ۲۲ پوند (۱۰ کیلوگرم) باشد، معمولاً نمی‌توانید کوله‌پشتی را در هواپیما بیاورید. برای شروع یک کوله‌پشتی با کیفیت معمولاً ۳-۵ پوند (۱.۴-۲.۳ کیلوگرم) وزن دارد. 

اگر می‌خواهید اردو بزنید، یک کیف قاب‌دار با محفظه کیسه خواب‌دار برای خود تهیه کنید. 

وسایل کوهنوردی و کیسه خواب را در کوله پشتی خود قرار دهید. تمام وسایل کوهنوردی خود را داخل کوله پشتی خود قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که فضای کافی دارید سپس مسواک، کیسه‌خواب، چراغ قوه، فندک، چادر و اجاق قابل حمل مهمترین نکته هستند. برای تهیه بسته‌بندی غذا، خود را اذیت نکنید مگر اینکه فضای زیادی را در کیف خود داشته باشید. همیشه می‌توانید در صورت نیاز آن‌ها را در طول راه خریداری کنید. 

اگر می‌توانید چند لباس اضافی در کیف پیاده‌روی خود نگه دارید. اگر باران می‌بارد یا در زمین‌های ناهموار حرکت می‌کنید و می‌خواهید در پایان روز لباس کثیف خود را عوض کنید می‌تواند ایده خوبی باشد. 

برای جلوگیری از کشیدگی کمر، سنگین‌ترین وسایل خود را نزدیک به پشت خود قرار دهید. برای حفظ مرکز ثقل خود و به حداقل رساندن وزن کشیدگی برروی شانه‌ها، سنگین‌ترین وسیله خود را در انتهای کوله‌پشتی، نزدیک به ستون فقرات قرار دهید. سپس، سنگین‌ترین موارد را اضافه کنید. با بارگذاری جیب‌های خارجی با کوچکترین و سبک‌ترین وسایل خود، پر کردن کیف خود را به پایان برسانید. 

اگر وسایل سنگین‌تر خود رادر پشت خود قرار دهید، فشار کمتری به شما وارد می‌شود. بسته‌بندی به ترتیب از سنگین‌ترین و سبک‌ترین وزن می‌تواند به طور چشمگیری میزان سنگینی کیف شما را کاهش دهد. 

برای در امان ماندن در خارج از منزل، یک جعبه کوچک کمک‌های اولیه به همراه داشته باشید. اگر قصد اردو زدن یا پیاده‌روی را دارید، پارچه‌ای کوچک یا یک کیف کوچک محکم تهیه کنید و آن را با باند، نوار پزشکی و پماد آنتی بیوتیک پر کنید. مقداری داروی مسکن بدون نسخه و یک موچین اضافه کنید. اگر در هنگام پیاده‌روی مستعد ابتلا به تاول هستید، ممکن است بخواهید مقداری کرم تاول بزنید. 

اگر می‌خواهید کارها را آسان کنید، همیشه می‌توانید یک جعبه کمک‌های اولیه خریداری کنید. این کیت‌ها خیلی گران نیستند. 

اگر به چیزی حساسیت دارید، مقداری آنتی‌هیستامین تهیه کنید تا در خارج از منزل علائم و درد را با خوردن آن کم کنید. 
برای صرفه‌جویی در فضا، یک بطری آب که روی کیف شما بچسبد تهیه کنید. اگر کاملاً لازم است یک بطری آب به همراه داشته باشید، یک حلقه را در اطراف درب آن قرار دهید. با قلاب گیره، بطری آب خود را به بند کوله خود ببندید. به این ترتیب، شما همیشه می‌توانید بطری آب خود را بدون اینکه جایی در کیف خود اشغال کنید، روی کوله خود نگه دارید. 
در نظر گرفتن یک بطری آب در سفر بسیار مهم است. آن‌ها چندان گران نیستند و شما همیشه می‌توانید آن را با خود برگردانید. 

در صورت اردو زدن، تابه یا قابلمه شما نیز همین موارد اعمال می‌شود. تکه‌هایی با حلقه در دسته بگیرید تا بتوانید آن‌ها را با قلاب‌های گیره به قسمت بیرونی کیف وصل کنید. 

کیف خود را وزن کنید تا اطمینان حاصل کنید که کمتر از ۲۰٪ وزن بدن شماست. کوله‌پشتی‌ها اغلب می‌توانند بیش از ۱۴ پوند (بیش از ۱۴ کیلوگرم) وزن داشته باشند، اما این بدان معنا نیست که هر بار باید آن را کامل بسته‌بندی کنید. وزن کیف شما هرگز نباید بیش از ۲۰٪ وزن بدن شما باشد تا پشت و شانه‌های شما حفظ شود. اگر کیف شما خیلی سنگین است، ممکن است در نهایت به خود آسیب برسانید یا کمرتان را خسته کنید. هنگامی که بسته‌بندی را تمام کردید، کیف خود را روی یک ترازو قرار دهید تا ببینید وزن آن چقدر است. 

به عنوان مثال، اگر وزن شما ۱۸۰ پوند (۸۲ کیلوگرم) است، تا زمان بسته‌بندی وزن کیف شما باید کمتر از ۱۶ پوند (۱۶ کیلوگرم) باشد. 

اگر می‌خواهید سفری راحت را تجربه کنید از یک کوله‌پشتی استاندارد استفاده کنید. اگر به یک شهر بزرگ یا مقصد توریستی محبوب سفر می‌کنید و نمی‌خواهید دائم نگران کوله خود باشید، از یک کوله‌پشتی استاندارد استفاده کنید. اگر فضای کافی را می‌خواهید و کیسه خواب، وسایل آشپزی یا لباس خود را بسته‌بندی نمی‌کنید، کوله‌های معمولی راهی عالی برای حمل وسایل خود هستند. یک کوله‌پشتی استاندارد بر اساس تعداد محفظه مورد نیاز و چگونگی به نظر رسیدن هنگام پوشیدن انتخاب کنید. 

اگر سوار هواپیما می‌شوید، اگر وزن کوله سفر شما کمتر از ۲۲ پوند (۱۰ کیلوگرم) باشد، می‌توانید یک کوله‌پشتی استاندارد در پرواز به همراه داشته باشید. محدودیت‌های وزن را برای شرکت هواپیمایی خود جستجو کنید. برخی از حامل‌ها از نظر وزن وسایل شخصی محدودیت کمی بزرگتر یا کوچکتری دارند. 

اگر به خارج از کشور سفر می‌کنید و نگران سرقت هستید، کیسه‌ای با زیپ و فلپ مهر و موم شده در بالای آن تهیه کنید. دزدیدن این کیف‌ها بسیار سخت‌تر است. اگر واقعا می‌خواهید آن را ایمن‌تر کنید، می‌توانید کوله‌ای‌ای با زیپ قفل‌دار را انتخاب کنید، اگرچه این کیف‌ها معمولاً گران‌ترند. 

اگر زیاد پیاده‌روی می‌کنید کوله‌پشتی چرخ‌دار تهیه کنید. اگر می‌خواهید زیاد روی سطوح آسفالته یا صاف راه بروید، یک کوله‌پشتی چرخ‌دار تهیه کنید تا کمرتان را نجات دهد. این یک روش عالی برای آوردن یک آرایه بزرگ با خود بدون خطر خستگی یا جراحت است. بخاطر داشته باشید اگر نمی‌خواهید توجه دیگران را به خود جلب کنید از این کیف‌ها اجتناب کنید. 

معمولاً می‌توانید کوله‌پشتی چرخ‌دار را به هواپیما بیاورید، اما ابعاد بعضی از کیف‌ها ممکن است از حد مجاز شرکت هواپیمایی شما باشد. خط مشی شرکت هواپیمایی خود را در مورد اندازه چمدان‌های دستی جستجو کنید تا مشخص کنید آیا باید کوله‌پشتی خود را چک کنید یا خیر. 

وسایل حساس و الکترونیکی را در محفظه‌های خارجی قرار دهید. اگر هدفون، عینک آفتابی یا تبلت به همراه دارید، آن‌ها را در یکی از محفظه‌های کوچکتر کوله‌پشتی خود قرار دهید تا از سنگین شدن و خرد شدن آن‌ها جلوگیری شود. وسایل الکترونیکی گران قیمت را در یک کیف بسته‌بندی کنید یا پیراهنی تمیز به دور آن بپیچید تا خراشیده نشود. 

اکثر کوله‌پشتی‌های استاندارد یک محفظه یا کیسه مخصوص لپ تاپ شما دارند. اگر رایانه‌ای دارید، آن را در قسمت تعیین شده کیف خود قرار دهید. این کیسه‌ها و محفظه‌ها معمولاً دارای بالشتک اضافی هستند که برای ایمن نگه‌داشتن بدنه طراحی شده‌اند. 

شارژر تلفن و یک باتری قابل حمل به همراه داشته باشید. شارژرهای تلفن فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و ممکن است در فرودگاه به نوعی گران باشند، بنابراین آن‌ها را فراموش نکنید، باتری قابل حمل را خریداری کنید. حتی اگر در خارج از کشور هستید و قصد استفاده از تلفن خود را ندارید، هرگز نمی‌دانید چه زمانی نیاز به برقراری تماس اضطراری دارید. 

اگر به یک کشور خارجی می‌روید و با زبان آشنایی ندارید، یک فرهنگ لغت ترجمه را در گوشی خود بارگذاری کنید. حداقل یک آداپتور خروجی داشته باشید تا بتوانید تلفن خود را در مواقع ضروری شارژ کنید. 

یک قلم و دفترچه یادداشت کوچک بیاورید. هنگام نوشتن آدرس، راهنما یا یادآوری، آن‌ها بسیار مفید هستند. 

گذرنامه خود را در جیب خود نگه دارید و همه پول خود را در یک کیف خود قرار ندهید. اگر کیف خود را گم کنید یا آن را به سرقت ببرند، پول زیادی از دست خواهید داد. 

برای سفرهای کاری و تعطیلات یک کیف سبک تهیه کنید. اگر فقط چند روز سفر می‌کنید و برای کار یا اوقات فراغت سفر می‌کنید، نیازی نیست که با پر کردن یک کوله‌پشتی غول‌پیکر وزن زیادی را تحمل کنید. برای راحت‌بودن، از کوله‌پشتی کوچکتر ساخته شده از ماده سبک استفاده کنید. اگر پرواز می‌کنید، راحت‌تر می‌توانید در زیر صندلی هواپیمای خود کوله خود را ببندید. 

به ندرت با آوردن کوله‌پشتی سبک به داخل هواپیما به عنوان وسیله شخصی مشکلی خواهید داشت. 

اگر برای کار تجاری سفر می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که کیف سبک شما به اندازه کافی گسترده باشد تا متناسب با لپ‌تاپ شما باشد. بعضی از کیف‌های سبک بسیار نازک هستند و عرض لپ تاپ‌ها معمولاً ۱۳-۱۷ اینچ (۳۳-۴۳ سانتی متر) است. 

بسته‌بندی را تا حد ممکن سبک انجام دهید و فقط آنچه را که نیاز دارید به همراه داشته باشید. هرچه وزن کمتری روی پشت خود ذخیره کنید، بهتر است. هر چیزی را که نیازی ندارید یا می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید، مانند سشوار، شامپو و داروهای اختیاری را حمل نکنید. 

اگر در هتل یا خوابگاه اقامت دارید، فقط ۲-۳ لباس به همراه داشته باشید. 

تعدادی مکعب بسته‌بندی بخرید. این مکعب‌ها کیسه‌های پلاستیکی هستند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با بیرون آمدن هوا میزان لباس فضایی را به حداقل می‌رسانند. لباس‌های خود را تا کنید و مکعب بسته‌بندی را پر کنید. سپس، زیپ را مهر و موم کنید. بعد، کیسه را محکم فشار دهید تا هوای اضافی خارج شود. لباس‌های شما به بسته‌ای نازک، ضد نفوذ و حمل آسان تبدیل می‌شود. 

مجموعه‌ای از مکعب‌های بسته‌بندی ۱۰-۲۵ دلار هزینه دارد، اما یک روش عالی برای به حداقل رساندن فضای مورد نیاز لباس شما است.

* ترجمه: بابک صوفیانی

انتهای پیام/

کد خبر 1400021230

برچسب‌ها