پیگیری طرح تبدیل کاخ تاریخی سردار امجد تالش به موزه تاریخ دفاع مقدس

در دیدار مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با فرمانده سپاه قدس استان، روند اجرای طرح تبدیل کاخ سردار امجد تالش به موزه‌ تاریخ‌ دفاع‌مقدس و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بررسی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، مسعود حلاج‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان امروز شنبه 18 اردیبهشت 1400با سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان دیدار کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در این نشست با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین این اداره کل و فرماندهی سپاه قدس استان در زمینه  تبدیل کاخ سردار امجد شهرستان تالش به موزه باستان‌شناسی و تاریخ دفاع مقدس غرب گیلان، به ارائه مطالبی در مورد روند اقدامات انجام شده، احیاء و تبدیل کاربری این بنای ارزشمند پرداخت.

پس از ارائه گزارش مشاور طرح احیاء و مرمت کاخ سردار امجد و بیان نقطه‌نظرات فرمانده سپاه قدس استان در مورد این بنای تاریخی، مقرر شد تا پس از تعیین پیمانکار و بارگذاری شرح عملیات این پروژه در سامانه تدارکاتی دولت، زمینه آغاز طرح مرمت، احیاء و همچنین احداث موزه باستان‌شناسی و تاریخ دفاع مقدس در این بنا فراهم شود.

طرح تبدیل مدارس بلااستفاده برای ایجاد فضاهای مناسب برای ایجاد تأسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح و مقرر شد تا با هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط نظیر اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان، مقدمات استفاده از این ظرفیت برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال پویا در استان فراهم شود.

همچنین در این نشست و بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده، مقرر شد تا مقدمات استفاده از ظرفیت‌های مردم‌نهاد بسیج و سپاه برای صیانت و حفاظت از ابنیه و مراکز تاریخی و گردشگری استان با همکاری یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فراهم شده و هماهنگی‌های لازم در این حوزه انجام شود.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1400021824

برچسب‌ها