امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت میراث‌فرهنگی و دانشگاه صنعتی مالک اشتر

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت میراث‌فرهنگی و دانشگاه صنعتی مالک اشتر در نشست بررسی پیش‌نویس سند جامع پدافند غیرعامل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به منظور گسترش همکاری‌های علمی، فناوری و تأمین نیازهای تحقیقاتی و آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل به امضا رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، موضوع این تفاهم‌نامه که به امضای محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور و ابوطالب شفقت رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1400 رسید، شامل همکاری‌ها و فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و حفاظت از زیرساخت‌ها و آثار تاریخی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های طرفین و مدت آن سه ساله است.

انجام طرح‌های مطالعاتی با موضوع «تدوین الزامات پدافند غیرعامل و مدیریت بحران» برای اماکن، محوطه‌های تاریخی و طبیعی با اولویت ثبت‌های جهانی، برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها، کارگاه‌ها، سمینارهای مشترک علمی و پژوهشی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در اماکن تاریخی و حفاظت از زیر ساخت‌های تاریخی، همکاری در طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه مدت عمومی و تخصصی  و ... از جمله موضوعات همکاری این تفاهم‌نامه مشترک است.

انجام پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، توسعه‌ای و راهبردی در قالب طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه كارشناسی ارشد و دكترا براساس عناوین پروژه‌های تعریف شده مشترک فی‌مابین، ویژه دانشجویان تحصيلات تكميلی با مشارکت کارشناسان، امکان تبادل و استفاده از اسناد، مدارک، منابع علمی و کتابخانه‌ای، گزارش و منابع پژوهشی منتشر شده طرفین، همکاری در طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه مدت عمومی و تخصصی و .... از دیگر موضوعات همکاری‌های فی‌مابین معاونت میراث‌فرهنگی و دانشگاه صنعتی مالک اشتر به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر 1400022237

برچسب‌ها