نمایشگاه عکس ایران پرگهر با موضوع کلیساهای ایران افتتاح می‌شود

نمایشگاه عکس‌های کلیساهای ارامنه در ایران با عنوان «ایران پرگهر» به‌شکل مجازی در نگارخانه کمیسیون ملی یونسکو - ایران افتتاح می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی کمیسیون ملی یونسکو - ایران، این عکس‌ها که از سوی ابراهیم خادم بیات گرفته شده روایت تصویری از سه کلیسای مریم مقدس (زور زور) در ماکو، تادئوس مقدس (قره‌کلیسا) در شمال شرقی شهرستان چالدران و استفانوس مقدس (سنت استپانوس) در غرب شهر جلفا است که در سال 2008 ثبت یونسکو شده‌اند.

در کنار این سه کلیسا، تصاویری از کلیسای چوپان (آندره‌ورتی مقدس)، در جلفا نیز برای علاقه‌مندان، در نگارخانه مجازی کمیسیون ملی یونسکو - ایران به آدرس https://gallery.irunesco.org به نمایش درمی‌آید.

در مجموع در این نمایشگاه بیش از 70 قطعه عکس نمایش داده خواهد شد.

براساس برنامه‌ریزی های انجام‌شده این نمایشگاه مجازی سه‌شنبه 4 خرداد 1400 با حضور روبرت بگلریان نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی، رودیک یارالیان کاردار موقت جمهوری ارمنستان در ایران و حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو - ایران به میزبانی عبدالمهدی مستکین مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در برنامه زنده اینستاگرامی این کمیسیون به آدرس @unesco.iran افتتاح می‌شود.

همزمان با افتتاحیه علاقه‌مندان از ساعت 22 روز سه‌شنبه می‌توانند به‌طور مجازی از این نمایشگاه دیدن کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 14000301622647

برچسب‌ها