دکتر مونسان از پایگاه میراث‌فرهنگی فرح‌آباد بازدید کرد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به استان مازندران از پایگاه میراث‌فرهنگی فرح‌آباد بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، دکتر علی‌اصغر مونسان که به استان مازندران سفر کرده است، عصر امروز دوشنبه 3 خرداد 1400 با حضور در پایگاه میراث‌فرهنگی فرح آباد از قسمت‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت مرمت آن قرار گرفت.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جریان بازدید از این پایگاه تاریخی گفت: «با توجه به آسیب‌های زیادی که در گذشته به این بنا وارد آمده، امروز شاهد این هستیم که به خوبی مرمت شده و عنوان پایگاه برای مجموعه فرح ‌آباد به درستی انتخاب شده‌ است.»

مجموعه صفوی فرح‌آباد به فاصله 25 کیلومتری شمال شهر ساری در شهر فرح‌آباد واقع شده است. این مجموعه شامل بنای آجری مسجد، پل، حمام و کاخ جهان‌نما است که با شماره 1376 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در بازدید دکتر مونسان از این مجموعه، معاون عمرانی استاندار مازندران، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از معاونان و مدیران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 14000303622518

برچسب‌ها