گردهمایی داخلی خودروهای اسپرت در البرز برگزار شد / برپایی نمايشگاه خودروهای تاریخی و کلاسیک

خودروهای اسپرت و تیونینگ استان البرز با رعیات دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی روز جمعه 21 خرداد 1400 در ورزشگاه انقلاب شهر کرج گردهم آمدند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران، این برنامه به مناسبت آغاز دهه کرامت و ‌میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) توسط حوزه اتومبیل‌رانی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی و هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان البرز در پیست موتورسواری و اتومبیل‌رانی مجموعه ورزشی انقلاب اجرا شد.

ایجاد انگیزه و فضای مناسب برای علاقه‌مندان و شرکت در نمایشگاه‌ها و‌ همایش‌های خودرویی از مهم‌ترین وظایف حوزه اتومبیل‌رانی کانون در سراسر کشور است. در همین راستا به زودی شاهد برگزاری چنین گردهمایی‌های باشکوهی در سایر استان‌ها نیز خواهیم بود.

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در صدد است که بزرگ‌ترین گردهمایی ملی خودروهای اسپرت و تیونینگ را در تابستان ۱۴۰۰ برگزار کند.

برپایی نمایشگاه خودروهای کلاسیک

همچنین نمایشگاه شماره دو خودروهای کلاسیک و تاریخی با هدف جلب توجه عموم جامعه به اهمیت حفظ و صیانت از این نوع خودروها در استان البرز بر پا شد.

حسین اربابی مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی درخصوص این نمایشگاه گفت: «تلاش برای حفظ و توسعه وسیله های نقلیه تاریخی از جمله اهداف ایجاد نمایشگاه‌های دائمی خودروهای کلاسیک است که فرصت مناسبی را برای شناسایی و صیانت از این بخش از میراث صنعتی کشورمان فراهم می‌کند.»

در مراسم افتتاح این نمایشگاه، احکام مسئولان کمیته خودروهای کلاسیک استان البرز نیز اهدا شد.

 برگزاری دوره مربی‌گری و دانش‌افزایی تورینگ و سافاری

نخستین دوره آموزشی مربی‌گری و دانش‌افزایی تورینگ و سافاری نیز در راستای توسعه فعالیت‌های اتومبیل‌رانی و گردشگری روزهای ۲۰ و ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ از سوی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی و با همکاری فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی به مربی‌گری مهرداد قزوینیان و نورالدین هاشمی در محل آکادمی بین‌المللی فدراسیون اجرایی شد.

حسین اربابی مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی درباره این دوره نیز گفت: «دوره آموزش مربی‌گری و دانش‌افزایی تورینگ و سافاری همزمان با چهارمین سالگرد امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کانون و فدراسیون، با هدف هم‌افزایی امکانات دو طرف، توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های موتورسواری واتومبیل‌رانی، ترویج  سفرهای مسئولانه دردوران کرونا و ارتقای دانش و مهارت فعالان و ورزشکاران، برگزار شد.»

آموزش در خصوص گردشگری ایمن، طبیعت‌گردی، نحوه صحیح استقرار در طبیعت، آشنایی بیشتر با انواع خودروهای دو دیفرانسیل، آشنایی با جغرافیای ایران، حیات وحش، قوانین تورگردانی و کاهش صدمات ناشی از عدم دانش در سفرهای طبیعت‌گردی و کاهش تصادفات جاده‌ای از محورهای اصلی دوره بود.»

در پایان دوره به شرکت‌کنندگان گواهینامه رسمی ارائه شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14000323622350

برچسب‌ها