لزوم تامین اعتبار برای انجام مطالعات از تپه‌های تاریخی ارومیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی بر لزوم تامین اعتبار برای انجام مطالعات از تپه‌های تاریخی ارومیه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تاکید کرد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری 26 تیر، در جلسه کمیته برنامه‌ریزی ارومیه اظهار کرد: «برای حفاظت از آثار تاریخی ارومیه نیاز است که همه دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی بر لزوم تامین اعتبار برای احیای مسجد جامع، ساختمان صدا و سیما، بناهای ستاد لشکر 64، مدارس تاریخی و توسعه و تجهیز موزه‌های ارومیه تاکید کرد.

او ادامه داد: «یکی از اقدامات مهم برای حفاظت از تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی انجام مطالعات است که کمیته برنامه‌ریزی نسبت به سامان‌دهی و مطالعات در این محوطه‌ها توجه جدی داشته باشد.»

جباری گفت: «تپه مکی، گوی‌تپه، تولی‌تپه، توپراق‌قلعه، دیزج، تپه کردلر و ... از جمله تپه‌های تاریخی و مهم ارومیه بوده که برای حفاظت از آنها نیاز به انجام مطالعات تاریخی و فرهنگی است و این کار نیز مستلزم تامین اعتبار است.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000426378316

برچسب‌ها