سفیر ارمنستان در شانزدهمین سالروز ثبت جهانی مهمان گنبد سلطانیه شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در شانزدهمین سالروز ثبت جهانی گنبد سلطانیه، از بازدید سفیر جمهوری ارمنستان در ایران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند عصر پنجشنبه 24 تیرماه گفت: «این اولین بار است كه سفیر ارمنستان همزمان با شانزدهمین سالروز ثبت جهانی گنبد آجری از این اثر جهانی بازدید كرد و از عظمت و معماری خارق‌العاده این بنای تاریخی شگفت‌زده شد.»

سفیر ارمنستان به این موضوع تأکید کرد: «ایران ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه گردشگری و تاریخی دارد و سرمایه‌گذاری در این بخش نتیجه بهتری خواهد داشت. گنبد سلطانیه پس از گذشت چندین قرن همچنان معرف تاریخ، معماری و فرهنگ غنی ایرانی است.»

او افزود: «در هر دوران، معماری دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاص است و در زنجان نیز آثار و بناهای تاریخی ارزشمندی از دوره‌های مختلف برجا مانده است.»

گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یكی از آثار ثبت‌شده كشور در فهرست میراث جهانی محسوب می‌شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث‌ شده و هم‌اکنون بزرگ‌ترین گنبد آجری جهان بشمار می‌آید. شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 كیلومتری از مركز استان زنجان قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 14000426931629

برچسب‌ها