معرفی و ارائه برنامه‌های تدارک دیده شده برای اکسپو دبی ۲۰۲۰

شرکت طرف قرار داد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های اکسپو دبی۲۰۲۰ در حضور نمایندگان این وزارتخانه و نمایندگانی از وزارت صمت به معرفی برنامه‌های خود در راستای معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری ایران در ایام برگزاری این رویداد بین‌المللی پرداخت.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، برنامه «شرکت سرو بنیان ادبی پیش‌درآمدی بر نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰» به‌منظور ارائه برنامه‌های تدارک دیده شده برای این رویداد با حضور ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی، خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی، حسن زمانی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی و مرتضی دیلان دبیر اکسپو دبی بعدازظهر دوشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ در موسسه فرهنگی اکو برگزار شد. 

در این مراسم پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از قرآن کریم، گزارشی درباره عملکرد فعالیت‌ها و پتانسیل‌های شرکت سرو بنیان ادبی به‌عنوان طرف قرارداد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارائه شد. 

به گفته نماینده این شرکت برنامه‌ها برای اکسپو دبی با تاکید بر دنیای دیجیتال بر اساس هشت پلن شامل واقعیت مجازی، نصب ویدئووال در نقاط مختلف ایران، شاهنامه‌خوانی، بررسی لباس ایرانی در ادوار مختلف، معرفی شش استارت‌آپ، کیو آر کدها، استیکرهای دیجیتال و اجرای پرفورمنس در قالب داستان‌های هزار و یک شب آماده شده است. 

معرفی ۲ هزار و ۲۱ برند از طریق QR Code

در تشریح این برنامه‌ها از کیو آر کد به‌عنوان اولین فن‌آوری برای ارائه محتوا نام برده شد که پنج موقعیت و امکان را برای ارائه محتوا در لایحه‌های مختلف ارائه می‌دهد. بدین وسیله 2021 برند با محتوای مورد نظر از طریق کیوآر کد به کاربران معرفی می‌شود و برای هر برند می‌توان تولید محتوای مخصوصی صورت گیرد. 

واقعیت مجازی به‌عنوان فناوری دیگری نام برده شد که کاربر از طریق دوربین‌های VR خود را در مکان احساس می‌کندو در صورت علاقه می‌تواند اقدام به رزرو مکان موردنظر کند. 

در ادامه برای حاضران شاهنامه‌خوانی صورت گرفت و به اجرای برنامه‌ای مشابه در اکسپو به چهار زبان فارسی، انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی اشاره شد. 

معرفی شش استارتاپ در رویداد اکسپو دبی

«من اول» سامانه پیش‌فروش و مزایده آثار هنری صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، «قدح» تلفیق ادبیات وصنایع‌دستی، «کوکب خانم» پلتفرمی برای ارائه غذاهای محلی توسط افراد بومی، «NFT» ارزش خلق شده پلتفرم عرضه و ارزیابی، «هٌتِلا» طراحی داخلی اتاق هتل‌ها با صنایع‌دستی به‌صورت منحصربه‌فرد و «دوزلفون» مرکز رشد نامتمرکز صنایع‌دستی و الگویی برای توسعه صنایع‌دستی روستایی شش پلتفرمی بودند که به‌منظور جذب سرمایه‌گذار در اکسپو دبی عرضه خواهند شد. 

اجرای پرفورمنس و رقص لزگی توسط گروه «مهرگان» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. 

معرفی ایران مدرن/جذب گردشگر از اکسپو دبی

در ادامه تیموری به دغدغه‌های و مطالبات وزارتخانه پرداخت و گفت: «اکسپو شروع مجدد صنعت گردشگری است که باید از این فرصت برای معرفی ایران و متقاعدسازی اینکه زنجیره گردشگری ایران برای گردشگران بین‌المللی ایمن است، بهره ببریم.» 

او با اشاره به اینکه اکسپو در نزدیک‌ترین منطقه به ایران برگزار می‌شود، افزود: «باید از این فضا برای جذب گردشگر استفاده کنیم و به آن‌ها آثار ثبت شده جهانی و اقلیمی متفاوت‌مان را ارائه دهیم. حجم زیادی شرکت‌کننده و غرفه‌دار در این رویداد حضور دارند که باید فضایی برای جذب آن‌ها برای ورود به ایران ایجاد کنیم.» 

معرفی ایران مدرن از دیگر موارد مطرح شده توسط تیموری بود و او بر نشان دادن فرهنگ و خرده فرهنگ معاصر ایران تاکید کرد. 

تاکید وزارتخانه بر مشارکت ۳۱ استان کشور 

همچنین لیلا اژدری با تاکید بر دغدغه وزارتخانه مبنی بر مشارکت ۳۱ استان کشور، افزود: «مشارکت ۳۱ استان کشور از مطالبات و برنامه‌های اصلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. با توجه به محتواهایی تهیه شده توسط استان‌ها باید برنامه‌ها به گونه‌ای صورت گیرد که پتانسیل‌های گردشگری، خوراک، میراث‌فرهنگی و آثار ثبت شده جهانی تمامی ۳۱ استان لحاظ و ارائه شود.» 

در پایان بر تناسب برنامه‌ها با موضوع اکسپو در اپلیکیشن‌های معرفی شده توسط نماینده دفتر بازایابی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14000428957460

برچسب‌ها