برگزاری 12نشست مردم‌شناسی و نقد کتاب در نیمه دوم امسال

رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی گفت: «پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در راستای انجام اولویت‌های این حوزه 12نشست علمی را تا پایان سال‌جاری برگزار خواهد کرد.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن‌زاده  30 مرداد 1400با اعلام این خبر گفت: «پژوهشکده مردم‌شناسی امسال و تاکنون 18نشست علمی را با حضور کارشناسان، پژوهشگران و صاحبنظران این حوزه در موضوعات مرتبط برگزار کرده است.»

رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی با بیان اینکه این نشست‌ها در حوزه آیین، اسطوره، میراث‌فرهنگی، نقدکتاب، انسان‌شناسی، ادبیات و ... برگزار شده‌اند به نشست‌های «حاجی‌فیروز در آیینه آیین و اسطوره»، «هنر و ادبیات گیلان در آیینه میراث‌فرهنگی»، «انسان‌شناسی ادبیات»، «تیر باد ؛آیین تیرگان در فرهنگ تاریخی ایران» و ... اشاره کرد.

او در ادامه تصریح کرد: «نشست‌های روز ملی و جهانی مردم شناسی، پژوهشکده مردم‌شناسی در آیینه نقد، انسان‌شناسی ادبیات، سیاست‌های توسعه و مسئله آب، آسیب‌شناسی حوزه فعالیت‌های میراث‌ناملموس، سینمای مردم‌شناسی، همبستگی ملی و تنوع فرهنگی نیز در نیمه دوم امسال برگزار خواهند شد.»

حسن‌زاده همچنین از برگزاری جلسات نقد کتاب‌های خاطرات مردم‌شناسان، فرهنگ عامه مازندران، افسانه‌های مازندران و سنگ صبور خبر داد.

 

انتهای پیام/

کد خبر 14000531330140

برچسب‌ها