توسعه گردشگری دیجیتال و تسهیل سرمایه‌گذاری گردشگری رویکرد اصلی در آذربایجان شرقی

اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، توسعه گردشگری دیجیتال و تسهیل سرمایه‌گذاری گردشگری را رویکرد اصلی خود در یک سال اخیر قرار داده است.

اداره‌کل میراث فرهنگی استان همواره در راستای بسترسازی عمومی و تبیین اهمیت جایگاه گردشگری در سطوح مختلف افکار عمومی، معرفی تصویر واقعی و صحیح از استان در جوامع بین الملل در تلاش بوده که طی یک سال گذشته توسعه و بروزرسانی حوزه گردشگری را به عنوان رویکرد اصلی خود انتخاب کرد. 

در راستای توسعه گردشگری استان، حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه گردشگری توسط این بازوی توانمند، نقش بسزایی داشت، به‌طوریکه در حال حاضر با تلاش بخش خصوصی ۱۰۰ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان در استان در حال اجرا است. 

همچنین علیرغم شرایط حاکم بر کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا، طی یک سال اخیر ۲۳ پروژه شاخص گردشگری در استان افتتاح شد، از جمله پروژه‌های افتتاح شده می‌توان به افتتاح ۱۲ پروژه اعم از هتل، اقامتگاه بومگردی، مجتمع گردشگری، رستوران و سفره خانه و ۱۱ پروژه مختص گردشگری کشاورزی در شهرستان اهر اشاره کرد. از جمله پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان که طی سال جاری با حضور وزیر محترم میراث‌فرهنگی کشور افتتاح شد می‌توان به مجتمع بزرگ گردشگری هلیا، هتل بوتیک ارسی، مجتمع آبدرمانی یئل سویی اهر، کاخ رستوران ایمانی، مجتمع گردشگری زنوز، الماس و بومگردی سهند اسکو اشاره کرد. 

با توجه به اهمیت بهره‌مندی از روش‌های نوین در توسعه گردشگری، این اداره‌کل طی یک سال اخیر با تولید بیش از ۱۰۰ ویدئوکلیپ ۳۶۰ درجه ای، تولید ۲۰ عنوان موشن‌گرافی و اینفوموشن، تهیه و تولید ۲۰۰ پوستر گرافیکی ویژه شبکه‌های اجتماعی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، گردشگری و طبیعی استان و همچنین طراحی دو وبسایت چندزبانه برای اداره کل و پایگاه جهانی بازار درصدد معرفی جامع و تسهیل دسترسی گردشگران به اطلاعات گردشگری استان برای انتخاب هدفمند مقصد سفر بوده است. 

با توجه به اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی ذینفعان این حوزه را یکی از راهکارهای مهم در افزایش کیفیت خدمات، ارتباط حرفه‌ای با دریافت کنندگان خدمات گردشگری می‌داند، لذا به دنبال اهمیت حوزه آموزش در توسعه گردشگری، اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان از مهرماه سال ۹۹ تا مهرماه سال جاری ۳۷ دوره آموزشی برگزار کرده است. همچنین با توجه به اهمیت فعالیت تاسیسات گردشگری حرفه‌ای در توسعه صنعت گردشگری، طی مدت زمان مذکور، ۹ مورد مجوز فعالیت تاسیسات گردشگری اعم از هتل، هتل آپارتمان و بوم گردی و… صادر شده است. 

از مهرماه سال ۹۹ تا مهر ماه سال جاری به منظور نظارت بر عملکرد واحدهای فعال گردشگری، بصورت شبانه روزی ۴۰۰۰ مورد بازدید توسط ناظران کمیته گردشگری استان انجام شده است. با توجه به شرایط ویژه به دنبال شیوع کووید-۱۹ و درخواست چند دفتر خدمات مسافرتی برای توقف فعالیت به دنبال شرایط حاکم، پس از بررسی‌های انجام شده توسط اعضای کمیته فنی گردشگری استان با درخواست تعطیلی ۸۰ دفتر خدمات مسافرتی و مجتمع گردشگری موافقت شد، همچنین طی یک سال اخیر ۸۳۰ تذکر و ۸۰ اخطار کتبی برای تاسیسات گردشگری صادر شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1400062842304

برچسب‌ها