اولین روز اکسپو دبی چطور گذشت؟

با باز شدن درهای اکسپو دبی 2020 به روی دنیا، جمعیت زیادی راهی این نمایشگاه شدند تا شاهد اولین روز از اولین نمایشگاه جهانی در منطقه باشند. هر کدام از آنها دیدگاه و هدف متفاوتی از پیوستن به این نمایشگاه داشته است.

قبل از باز شدن دروازه‌ها در ساعت 10 صبح در پورتال ورودی پایداری، هیجان بالایی برقرار بود و بازدیدکنندگان پس از سفر از سراسر امارات متحده عربی و سراسر جهان در صف اول قرار گرفتند تا اولین افرادی باشند که اکسپو 2020 را تجربه می‌کنند.

مبارک صلاح الحمیری، 17 ساله، که به همراه خانواده‌اش از العین ابوظبی آمده بود و قصد داشت تمام روز خود را در سایت اکسپو بگذراند، گفت: «من ساعت 6 صبح بیدار شدم. من از شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنم و به اینجا آمده‌ام تا اولین برداشت خودم را از این نمایشگاه داشته باشم. خیلی هیجان‌زده‌ام. اصلا انتظار نداشتم که این شهر را در وسط بیابان ببینم.»

فابیو برتی، ساکن دبی از ایتالیا، نیز در کنار همسر و فرزندانش در زمره بازدیدکنندگان اولیه نمایشگاه بود. او گفت:‌ «بسیار خوشحالم که بالاخره توانستم نمایشگاه اکسپو را ببینم. مدت‌ها منتظر این اتفاق بودم.»

ویجو کومار که 15 سال است در امارات متحده عربی ساکن شده به همراه همسرش، نیرمالا، از ابوظبی به اینجا آمده تا از نمایشگاه بازدید کند، احساس مشابهی داشت: «ما از سال گذشته منتظر این اتفاق بودیم. بسیار هیجان‌زده‌ایم و دوست داریم زودتر ببینیم داخل نمایشگاه چه خبر است. ما تمام روز را اینجا می‌مانیم. نیرمالا از هند به امارات سفر کرده تا تعطیلات خود را با همسرش بگذراند و نمایشگاه 2020 را ببیند.»

مترا جیاکومار، مهندس شبکه که در دوبلین ایرلند مشغول به کار است، برای تعطیلات به دبی سفر کرده و به همراه همسرش سید، تحلیلگر کسب و کار، از نمایشگاه اکسپو 2020 دیدن کرد. او عنوان کرد: «من برای کشف و جستجو به اکسپو آمده‌ام!»

دزموند هیز هم یک شهروند ایرلندی است، از دیدن تمام جهان در یک مکان شگفت‌زده شده بود. او گفت: «من اینجا در تعطیلات هستم و از چندین کشور مختلف در اکسپو دیدن کرده‌ام... این مکان به خودی خود شگفت‌انگیز است. ساخت و سازی که در مدت کوتاه در اینجا صورت گرفته هم باورنکردنی است.»

کارا فرناندو، کارآفرین بازاریابی دیجیتال از فیلیپین، به نحوه توسعه سایت اکسپو دبی از صفر اشاره کرد. او گفت: «شگفت‌انگیز است که چطور از هیچ چنین شهری اینجا بننا شده است... ما تا امشب اینجا می‌مانیم تا آتش‌بازی را تماشا کنیم.»

شان وارنر که با همسر و دو فرزندش در این مراسم شرکت کرد، گفت که ساختن چیزی از هیچ چیز «داستان شهر دبی» است و اظهار داشت که سایت اکسپو مکانی «فو‌ق‌العاده» است!

فرحانه هاشم، ساکن ابوظبی از مالزی که با همسر و چهار فرزندش در نمایشگاه حاضر شده بود، می‌گوید: «من برای دیدن جهان در یک جا به اینجا آمده‌ام.»

مونیکا آدامی که گروهی از دانش‌آموزان را برای یک تجربه یادگیری هیجان‌انگیز به نمایشگاه آورده بود، آموزش و پرورش را در دستور کار قرار داده بود. او گفت: «ما دانش‌آموزان را از ایتالیا به سراسر دنیا می‌بریم تا در آزمایشگاه‌های آموزشی داخل غرفه ایتالیا شرکت کنند. بنابراین، ما یک نمای کلی از نمایشگاه خواهیم داشت و برای سه یا چهار روز آینده، در غرفه مشغول کار و تحقیق خواهیم بود.»

برای آتیک رومان، که اصالتا اهل بنگلادش است و از فلوریدا، ایالات متحده، به اینجا سفر کرده است، تجارت و کسب و کار در اولویت قرار داشت. او اظهار داشت: «من به اینجا آمده‌ام تا ببینم چه نوع فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری در دبی و در کل منطقه وجود دارد.»

با 60 رویداد زنده در روز و بیش از 200 غرفه، سایت اکسپو در طول جشن 182 روزه خود نظر همه مردم دنیا را به خود جلب خواهد کرد. برنامه‌های سرگرم‌کننده پویا، متنوع و هیجان‌انگیز با حضور نام‌های مشهور بین‌المللی، گردشگران زیادی را جذب این رویداد خواهند کرد.

نمایشگاه اکسپو 2020 دبی هر روزه تا 31 مارس 2022، از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا نیمه‌شب و پنجشنبه و جمعه از 10 صبح تا 2 بعد از ظهر به روی عموم باز خواهد بود.

*ترجمه: اسدالله حقانی*

انتهای پیام/

کد خبر 14000710900206

برچسب‌ها