دیدار قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با ارزیابان کمیته میراث جهانی

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عصر دیروز سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ با ارزیابان اعزامی از سوی کمیته میراث جهانی یونسکو (ایکوموس) دیدار و گفت‌وگو کرد و در این دیدار گزارشی از بررسی‌ها و پیمایش‌های انجام شده از سوی ارزیابان یونسکو ارائه شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی دارابی در این نشست ضمن خوشامدگویی به ارزیابان کمیته میراث جهانی از بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده در ارزیابی ۵۶ کاروانسرای معرفی شده در پرونده کاروانسراهای ایرانی تشکر و قدردانی کرد. 

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: «امیدوارم لوح اسناد و لوح ثبت پرونده کاروانسراهای ایرانی نیز همچون اسناد و لوح رسمی ثبت جهانی راه‌آهن سراسری و منظر فرهنگی هورامان/ اورامانات سال آینده از سوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونسکو تحویل کشورمان شود.» 

مهدی حسام ارزیاب مصری کمیته میراث جهانی نیز در این نشست گفت: «گفت‌وگو با افراد و مردم محلی، متخصصان و کارشناسان، کارگران که با علاقه بازدیدها و بررسی‌ها دنبال می‌کردند بیانگر آگاهی مردم از ارزش‌های آثار تاریخی و گام نهادن در حفاظت هر چه بیشتر این آثار است.» 

چان پیچان ارزیاب اهل ترکیه نیز که از روز گذشته ارزیابی خود را با همراهی مهدی حسام آغاز کرده و تخصص و دکترای او در زمینه کاروانسراهای آناتولی است از حضور در ایران ابراز خرسندی کرد. 

پرونده کاروانسرای ایرانی با ۵۶ کاروانسرای منتخب به عنوان یک پرونده زنجیره‌ای بخش قابل توجهی از استان‌های کشور شامل ۲۴ استان را در برمی‌گیرد. قرار است این پرونده که مطالعات آن چندین سال به طول انجامیده در اجلاس کمیته میراث جهانی در سال ۲۰۲۲ برای ثبت در فهرست این کمیته مطرح شود.

انتهای پیام/

کد خبر 14000721622235

برچسب‌ها