وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بقعه شیخ صفی‌الدین را به جهانیان معرفی کند

رئیس جمهوری در ادامه سفر خود به استان اردبیل با حضور در مسجد تاریخی عالی قاپوی اردبیل، نماز مغرب و عشاء را در این مسجد تاریخی اقامه کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه امروز جمعه 30 مهر 1400 در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی حضور یافت و با ذکر فاتحه به مقام بلند این عالم و عارف بزرگ اسلام ادای احترام کرد.

رئیس جمهوری همچنین ضمن بازدید از بخش‌های مختلف موزه و بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی بر اهمیت معرفی و شناخت درست شخصیت شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان عالم بزرگ اسلامی تاکید کرد.

آقای رئیسی در این بازدید، با تجلیل از شخصیت ارزشمند و برجسته شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت: «این عالم بزرگ اسلام، در اتحاد ایران اسلامی و گسترش فرهنگ تشیع نقش برجسته‌ای داشته است.»

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه شخصیت شیخ صفی‌الدین باید به درستی معرفی و شناخته شود، گفت: «این عارف نامی، پایه‌گذار مکتبی بود که نتیجه آن شکوفایی فرهنگ، سیاست و اقتصاد در ایران در دوران صفوی شد و زمینه شکل‌گیری ایران قوی و منسجم مبتنی بر هویت دینی را فراهم آورد.»

آیت‌الله رئیسی همچنین معماری بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را نمونه فاخر هنر ایرانی- اسلامی توصیف کرد و گفت: «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، باید این اثر تاریخی ارزشمند را به جهانیان بشناساند و حضور گردشگران را در این مکان تاریخی تسهیل کند.»

رئیس جمهوری پس از حضور در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، از چند فروشگاه صنایع‌دستی اردبیل دیدن کرد و با هنرمندان و فروشندگان از نزدیک گفت‌و‌گو کرد. در این بازدید برخی هنرمندان صنایع‌دستی، پیشنهادهای خود را در زمینه معرفی و فروش آثار هنری با رئیس جمهور مطرح کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 14000730622239

برچسب‌ها