ورود بیش از 18هزار مدخل به اطلس مردم‌نگاری/ سال پژوهشی پربار برای پژوهشکده مردم‌شناسی

حسن‌زاده سال پژوهشی گذشته (آذر 99 تا آذر 1400) را یکی از پربارترین سال‌های فعالیت پژوهشکده مردم‌شناسی از سال ۱۳۶۸ تا کنون دانست و تصریح‌کرد: «در این مدت شش همایش توسط این مرکز برگزار شد.»

به گزارش میراث‌آریا به نقل روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن‌زاده رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی 27 آذر 1400در تشریح فعالیت‌های این مرکز به برگزاری همایش بین‌المللی پیامد‌های اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه‌‌های میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌فرهنگی خلاق و هنرهای سنتی اشاره کرد که با ۷۳ پیش‌‌نشست و ۲۰ پانل علمی با مشارکت دانشگاه‌‌های سلجوق ترکیه، توبینگن آلمان، سوربن فرانسه، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، پژوهشگاه علوم‌‌انسانی و مطالعات‌فرهنگی و ... در قالب ۲۳۶ سخنرانی برگزار و در سامانه جهان اسلام ثبت شد.

حسن‌زاده در ادامه به مشارکت پژوهشکده مردم‌‌شناسی در برگزاری همایش بین‌‌المللی بازاندیشی در میراث‌فرهنگی، برگزاری همایش نوروز و فرهنگ نشاط، برگزاری دومین همایش یلدا در آیینه فرهنگ و تمدن کهن ایران، مشارکت در برگزاری همایش طب‌سنتی و میراث‌ناملموس، مشارکت در برگزاری همایش نمایشنامه‌پژوهی با پژوهشگاه علوم‌‌انسانی و مطالعات‌‌فرهنگی ثبت شده در سامانه جهان‌اسلام، برگزاری ۸۳ نشست علمی، چهار کارگاه ملی و بین‌‌المللی چون کارگاه تعاملات اقتصادی جیرفت بین‌النهرین(عراق) با دانشگاه توبینگن و... اشاره و به بیان برخی از موارد مطروحه در این برنامه‌ها پرداخت.

او انجام ۳۷ پژوهش از جمله همکاری با دانشگاه گوته و توبینگن بر اساس تفاهم‌نامه در انجام پژوهش‌های مشترک تحقیق در زمینه تاثیرات کرونا و فجایع طبیعی چون زلزله و خشکسالی، انتشار ۹ جلد کتاب و ۸۶ مقاله شامل سه مقاله اسکپوس، هفت مقاله علمی‌پژوهشی و ۲۱ مقاله آی.اس.سی، ورود ۱۸هزار و ۳۰۰ مدخل به اطلس مردم‌نگاری و... را از دیگر فعالیت‌های این مرکز در سال پژوهشی گذشته خواند.

انتهای پیام/

کد خبر 14000927330962

برچسب‌ها