منتخبی از نسخ خطی نفیس دیوان حافظ در کاخ گلستان به نمایش گذاشته شد

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه منتخبی از نسخ خطی نفیس دیوان حافظ و تابلو خط‌های کاخ گلستان با عنوان «سوز عشق» به مناسبت شب یلدا در حوضخانه این مجموعه میراث جهانی خبر داد.

آفرین امامی امروز سه‌شنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: «در این نمایشگاه هشت اثر از دیوان‌های حافظ با کتابت عالی از مجموعه نفایس مرکز نسخ خطی کاخ گلستان به همراه تابلو خط‌های ارزشمند به نمایش عموم گذاشته می‌شود.» 

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان افزود: «نمایشگاه "سوز عشق" با هدف بزرگداشت هنر خوشنویسی و برای بهره‌مندی هنرمندان و علاقه‌مندان به این هنر ارزشمند برگزار می‌شود. »

امامی تصریح کرد: «آثار به نمایش گذاشته شده شامل هشت نسخه دیوان حافظ شیرازی است که قدیمی‌ترین آن مربوط به کتابت حسن الکاتب با مقدمه منثور محمد گل‌اندام به خط نستعلیق نیم دودانگ و کتابت جلی خوش در قطع ربعی شامل غزلیات و قصاید است.» 

او در ادامه افزود: «هفت نسخه دیگر دیوان حافظ به خط اساتید برجسته حکیم رکن‌الدین، علی محمد شیرازی، محمدعلی نقیب شیرازی، محمدعیسی بن محمدجعفر، سید علی حسینی شیرازی و شاه قاسم و دربرگیرنده قصاید، غزلیات، رباعیات، مخمسات، لمعات، مغنی نامه، مقطعات، ساقی‌نامه، ترجیعات و مثنوی است.» 

نمایشگاه «سوز عشق» امروز سه‌شنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ در حوضخانه کاخ گلستان با سخنرانی و خطاطی استاد بابک بزرگ پناه افتتاح شد. 

علاقه‌مندان به حوزه فرهنگ و هنر بویژه هنر خوشنویسی تا هفتم دی‌ماه ۱۴۰۰ می‌توانند به کاخ گلستان واقع در میدان ارگ مراجعه کنند. همچنین این آثار از طریق صفحه رسمی اینستاگرام مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان به آدرس @golestanpalace قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

کد خبر 14000930640817

برچسب‌ها