پاک‌سازی اماکن تاریخی ایوانکی آغاز شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار از پاک‌سازی اماکن تاریخی ایوانکی با همکاری شهرداری و شورای شهر ایوانکی و اداره میراث‌فرهنگی شهرستان گرمسار خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مهوش کمالی روز دوشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر گفت: «بر این اساس، آسیاب آبی تاریخی جنب پل شهید قاسمی پاک‌سازی شده است و پاک‌سازی کاروانسراهای دادگر و امیری در دست اقدام است.» 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار از همکاری شهرداری و شورای شهر ایوانکی در اجرای این عملیات، قدردانی کرد و گفت: «رشد و توسعه گردشگری با همکاری نهادهایی از جمله شهرداری‌ها میسر می‌شود.» 

او ادامه داد: «پاک‌سازی اماکن تاریخی داخل شهر ایوانکی به دلیل اینکه در محله‌های مسکونی واقع شده‌اند، موجب رضایت‌مندی ساکنان و شهروندان شده است.» 

ایوانکی که از توابع شهرستان گرمسار در استان سمنان است، در حدود ۷۰ کیلومتری تهران واقع شده است. 

تاکنون ۷۷ اثر تاریخی ایوانکی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. کاروانسراهای شاه‌عباسی، امیری، دادگر، یخچال تاریخی، آسیاب آبی، کوره آجرپزی، مسجد حاج نبی و… از جمله جاذبه‌های ایوانکی است. آسیاب آ

انتهای پیام/

کد خبر 14001020863653

برچسب‌ها