محله الفهیدی دبی مقصد گردشگری می‌شود

با پیگیری مسئولان گردشگری امارات، یک محله تاریخی در دبی به یک مقصد فرهنگی پیشرو تبدیل خواهد شد.

به‌گزارش میراث آریا، این استراتژی که بر تغییر محله تاریخی الفهیدی، متعلق به قرن نوزدهم، متمرکز است، یکی از دو حرکتی است که به حفظ میراث فرهنگی محلی در کشور امارات کمک می‌کند. 

شیخ حمدان بن‌محمد بن‌راشد آل مکتوم، ولیعهد و رئیس شورای اجرایی دبی، گفت: «بازسازی و احیای راهبرد محله تاریخی الفهیدی میراث اصیل معماری و شهری ملت ما را برجسته خواهد کرد». 

این ابتکار در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی، محله الفهیدی را به بستری برای رشد و تعالی جوانان تبدیل می‌کند تا استعدادهای خلاق خود را به نمایش بگذارند و علاوه بر آن، میزبان شرکت‌های استارتاپی در بخش فرهنگی باشد. 

همچنین، این پروژه ظاهر کلی و زیرساخت منطقه را بهبود می‌بخشد و در عین حال هویت فرهنگی، هنری، خلاقیت، نوآوری و میراث کشور را ارتقا خواهد داد. 

محله الفهیدی، که در گذشته با عنوان منطقه بستکیه شناخته می‌شد، از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های امارات در جوار خور دبی به شمار می‌رود. گفته می‌شود تجار پارچه و مروارید منطقه این محله را در قرن نوزدهم بنا نهاده‌اند و امروزه با ثبت یکی از بناهای آن در فهرست میراث‌فرهنگی جهانی یونسکو، یکی از محله‌های جذاب دبی به شمار می‌رود. وجود بادگیرهایی که بی‌شباهت به بادگیرهای یزد نیستند، نشان از نبوغ معماران این محله دارد. شهرداری دبی در سال ۲۰۰۵ پروژه‌ای را برای احیا و نوسازی این محله شروع کرده است که با موفقیت زیادی همراه بوده است. 

*ترجمه: اسدالله حقانی

انتهای پیام/

کد خبر 14001020900956

برچسب‌ها