«فیتور 22» هوشمند می‌شود

کمپانی ویز آنالیتیکز (Wizzie Analytics) همراه با شریک خود، کمپانی ان تی تی (NTT)، راه‌حلی ارائه می‌دهد که فضای محل برگزاری نمایشگاه فیتور ۲۰۲۲ (IFEMA MADRID) را به یک مکان تجاری و هوشمند تبدیل می‌کند تا علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، داده‌های ارزشمندی را در مورد رفتار بازدیدکنندگان در اختیار برگزارکنندگان نمایشگاه‌های مختلف قرار می‌دهد.

به‌گزارش میراث‌آریا، این فناوری است که قبلاً با موفقیت در نمایشگاه FITUR ۲۰۲۱ آزمایش شده است و امسال برای افزایش امنیت، بهبود کارایی و ارائه یک تجربه بهینه برای همه شرکت‌کنندگان فیتور، مجددا اجرا می‌شود. 

Wizzie و NTT، همراه با IFEMA MADRID (موسسه نمایشگاه‌های مادرید)، راه‌حلی را در زمینه کلان‌داده‌ها و هوش مصنوعی برای استخراج داده‌های ارزشمند در مورد رفتار بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. این داده‌ها بر اساس دوربین‌های شمارش نفرات و دستگاه‌های اندازه‌گیری متصل به سیستم‌های بی‌سیم Wi-Fi Cisco هستند که تمام محل نمایشگاه به آن‌ها مجهز شده است و به منظور حفظ حریم خصوصی اراد، داده‌ها را به صورت ناشناس و بی‌نام در مورد موقعیت و رفتار بازدیدکنندگان جمع‌آوری می‌کند. 

این فناوری تجزیه و تحلیل داده‌ها در IFEMA MADRID در زمان برگزاری این نمایشگاه فیتور از ۱۹ تا ۲۳ ژانویه ۲۰۲۲ اجرا می‌شود و از شبکه پیشرفته Wi-Fi ۶ مستقر شده با فناوری Cisco بهره می‌برد. 

از طریق اطلاعاتی که پلتفرم داده Wizzie از حسگرهای اینترنت اشیا (IoT) جمع‌آوری می‌کند، IFEMA داده‌هایی را در مورد شرکت‌کنندگان از قبیل: موقعیت، حرکات، مدت زمان ماندن در یک منطقه مشخص، تعداد بازدیدکنندگان، ورودی‌ها و خروجی‌ها و غیره به دست می‌آورد. نمایشگرهای ردیابی، حرکت و تمرکز افراد در مناطق مختلف نمایشگاه را با استفاده از «نقشه‌های حرارتی پویا» به صورت زنده نشان می‌دهند. بنابراین، تجزیه و تحلیل داده‌ها در سایت IFEMA MADRID در طول نمایشگاه فیتور، امکان تشخیص مستقیم مناطق شلوغ یا پرترافیک را فراهم می‌کند تا توزیع خدمات به شکل بهتری برای بازدیدکنندگان در طول نمایشگاه تجاری فراهم شود. 

نوآوری برای بهبود تعامل با فضای نمایشگاه

حوزه‌های کلان‌داده (Big Data) و یادگیری ماشینی (Machine Learning) برای برگزارکنندگان، نمایشگاه‌های تجاری، غرفه‌داران و شرکت‌کنندگان، تجربه متفاوتی را نسبت به سال‌های قبل رقم خواهند زد. استفاده از این فناوری به سازمان‌دهندگان کمک می‌کند تا به‌شیوه کارآمدتری عمل کنند و فراتر از مسائل امنیتی، رضایت بیشتری از شرکت‌کنندگان به دست آورند. 

برای بازدیدکنندگانی که می‌خواهند از شبکه وای‌فای مهمان IFEMA MADRID استفاده کنند، فناوری Wizzie و NTT می‌توانند پروفایل‌های دقیق و جزئی تهیه کنند. داده‌های به‌دست‌آمده از این پرفایل‌سازی‌ها برای درک سلیقه‌ها و گرایش‌های بازدیدکنندگان و به‌منظور ارائه اطلاعات شخصی‌سازی‌شده به آن‌ها آسان‌تر می‌شود. 

داده‌ها که با هم و در زمینه مناسب تجزیه و تحلیل می‌شوند، کمک شایانی به درک رفتار بازدیدکنندگان می‌کند تا بتوان در آینده تجربه آن‌ها از نمایشگاه و اطمینان از محبوبیت و رضایت از نمایشگاه‌های تجاری مانند فیتور را بهبود بخشید. 

Wizzie پست‌های رسانه‌های اجتماعی کاربران را به صورت زنده و با استفاده از هشتگ‌های تعریف‌شده در طول یک کمپین نشان می‌دهد. به این ترتیب، برگزارکنندگان می‌توانند رضایت کاربرانی را که در یک نمایشگاه حضور می‌یابند را با توجه به نظرات و بازخوردهای آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی ارزیابی کنند. 

تحلیل هوشمند برای ایجاد فضاهای کارآمدتر

با تبدیل پلان‌های نمایشگاه IFEMA به نقشه‌های دیجیتال، می‌توان از داده‌های جمع‌آوری‌شده برای بهینه‌سازی طراحی رویدادها و بهبود چیدمان غرفه‌ها در آینده استفاده کرد. 

داده‌های حضور و موقعیت مکانی بازدیدکنندگان اطلاعات دقیقی در مورد مکان عبور بازدیدکنندگان، محل ایستادن آن‌ها، مسیرهای محبوب و غیره ارائه می‌دهد. همچنین می‌توان از طریق ابزارهای گزارش‌دهی مبتنی بر موقعیت مکانی Wizzie، تشکیل صف، شلوغی‌های احتمالی و ازدحام جمعیت را کنترل کرد. 

همچنین، پیش‌بینی مبتنی بر تحلیل فضای هوشمند به کاهش مداخلات کارکنان و بهبود نرخ حضور در رویدادهای مختلف کمک خواهد کرد. 

ایمنی بیشتر در کنار فناوری

سیستم پلتفرم داده Wizzie قادر به بررسی چندین ترابایت داده در مورد حرکت بازدیدکنندگان، دمای یک فضا یا سطوح گاز CO2 موجود در یک مکان مشخص است. سطح بالای CO2 نشان‌دهنده تراکم بیش از حد افراد در هر متر مربع است که حفظ فاصله ایمن را دشوار می‌کند و شانس انتشار COVID را افزایش می‌دهد. از این رو است که می‌تواند هشدارهایی را برای پیش‌بینی و امکان تصمیم‌گیری موثرتر صادر کند. 

راه‌حل فاصله اجتماعی پلتفرم داده (WDP) تراکم افراد در هر متر مربع و فاصله اجتماعی بین آن‌ها را فراهم می‌کند. این سیستم هر پانزده دقیقه یکبار داده‌ها را بررسی می‌کند و در صورتی که تراکم نزدیک یا بالاتر از حد تعیین‌شده باشد، زنگ هشدار می‌زند. در چنین مواقعی، امکان اعزام پرسنل امنیتی به آن منطقه خاص برای متفرق کردن مردم یا مدیریت صف‌ها وجود دارد تا از خطرات احتمالی جلوگیری کند. 

به گفته ادواردو لوپز-پوئرتا، ​​مدیر کل IFEMA MADRID، تصمیم به استفاده از سیستمWizzie Analytics و NTT برای نمایشگاه فیتور۲۲ نشان‌دهنده تعهد به تقویت اقدامات بهداشتی برای مقابله با کووید ۱۹، با تکیه بر یک راه‌حل فناوری‌محور و نوآورانه است. 

FITUR ۲۰۲۲ که از ۱۹ تا ۲۳ ژانویه ۲۰۲۲ (برابر با ۲۹ دی تا ۳ بهمن ۱۴۰۰) در هشت غرفه با مساحت کل ۶۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع برگزار می‌شود، که امکان شرکت حدود هفت هزار شرکت‌کننده از ۱۰۷ کشور را فراهم می‌کند. برای اطمینان از حفظ ایمنی و رعایت اصول بهداشتی در حین برگزاری نمایشگاه، IFEMA MADRID پروتکل‌های بهداشتی را تقویت می‌کند و تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از برگزاری نمایشگاه در یک محیط امن و بهداشتی انجام می‌دهد. علاوه بر این، سیستم‌ها و پیشرفت‌های تکنولوژیکی مختلفی برای کمک به حفظ بالاترین سطوح امنیت در طول FITUR، مانند سیستم Wizzie Analytics و NTT پیاده‌سازی شده‌اند. 

 

* ترجمه: بابک صوفیانی

انتهای پیام/

کد خبر 14001026900250

برچسب‌ها