امضای تفاهم‌نامه بین شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی و راهیان نور

تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی و ستاد مرکزی راهیان‌نور با هدف توسعه گردشگری دفاع مقدس و یادآوری رشادت‌های هشت سال جنگ تحمیلی امضا شد.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی به نمایندگی خشایار نیکزادفر به‌عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت مذکور و ستاد مرکزی راهیان نور کشور به نمایندگی سرتیپ دوم پاسدار نادر ادیبی به‌عنوان دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور منعقد شد.

تفاهم‌نامه حاضر با هدف اصلی توسعه گردشگری دفاع مقدس برای احیای فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت، یادآوری رشادت‌های شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، نشر آن‌ها و تجلیل از مقام شامخ شهدا امضا شده است. 

همچنین برنامه‌ریزی و کمک به توسعه زیرساخت‌های گردشگری مناطق عملیاتی دفاع مقدس بر اساس اعلام نیازهای ستاد و ظرفیت‌های طرفین، بررسی، مطالعه و برنامه‌ریزی استفاده از ظرفیت سفرهای راهیان نور برای توسعه ایران‌گردی و گردشگری
مناطق عملیاتی دفاع مقدس از استان‌های مبدا تا مقصد، بررسی، مطالعه و امکان‌سنجی توسط طرفین در خصوص احداث مجتمع‌های خدماتی بهداشتی بین‌راهی در یادمان‌های شهدا و مسیرهای دسترسی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، بررسی، مطالعه و امکان‌سنجی توسط طرفین در خصوص جذب و حمایت از حضور گردشگران خارجی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، معرفی ستاد به ادارات کل میرات‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی برای بهره‌برداری از مجتمع‌های خدماتی و بهداشتی احداثی از سوی شرکت در سطح کشور برای خدمت‌رسانی به گردشگران راهیان‌نور از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این تفاهم‌نامه ستاد مرکزی راهیان نور متعهد می‌شود فهرست و مشخصات نیازمندی‌های خود را در اختیار شرکت قرار دهد و در مقابل نیز  شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی فهرست توانمندی و امکانات خود را در حوزه گردشگری به ستاد اعلام کند.

همچنین در دیگر موارد تعهد آمده است:

شرکت در صورت وجود اعتبار طرح تملک دارایی و ابلاغ و تخصیص آن و پس از درخواست ستاد با هماهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مربوطه نسبت به احداث مجتمع‌های خدماتی بهداشتی بین‌راهی در مناطق یادمان‌های دفاع مقدس (تعیین شده و مورد درخواست از سوی ستاد) اقدام کند.

ستاد از مجتمع‌های خدماتی بهداشتی بین‌راهی که با معرفی شرکت و با هماهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مربوطه تحویل گرفته است در راستای امور خدماتی و فرهنگی و تجاری بهره‌برداری کند. همچنین در صورت نیاز شرکت می‌تواند با هماهنگی ستاد نسبت به اطلاع‌رسانی عمومی و ارائه دستاوردهای خود بر اساس سیاست‌های شرکت و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اقدام کند.

شرکت با هدایت و نظارت ستاد و بر اساس میزان توانمندی خود نسبت به فعالیت در حوزه توسعه گردشگری مناطق جنگی و شهرهای مقصد راهیان نور اقدام خواهد کرد.

شرکت و ستاد با مطالعه، برنامه‌ریزی و بر اساس میزان توانمندی خود از زمینه‌سازی برای حضور گردشگران خارجی در یادمان‌ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس حمایت خواهند کرد.

اعیانی مستحدثات متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده و حق بهره‌برداری، حفظ و حرست از ابنیه، سازه‌ها و سایر مستحدثات (بر اساس این تفاهم‌نامه)، با درج نام و شرکت توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی و با هماهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مربوطه به ستاد واگذار می شود.

ستاد امکانات لازم در خصوص بازدید کار شناسان مربوطه از مجموعه‌های ذیربط را فراهم خواهند آورد.

در صور درخواست ستاد مبنی بر احداث مجتمع‌های خدماتی و بهداشتی از سوی شرکت در مناطق یادمان جنگ و شهدا، ستاد هماهنگی‌های لازم را برای ورود و خروج عوامل ساخت و ساز مجتمع‌های مذکور پس از معرفی شرکت فراهم خواهد آورد.

شرکت لیست تمامی مجتمع‌های خدماتی و بهداشتی اعم از تکمیل شده و نیمه‌کاره خود را در اختیار ستاد قرار داده تا ستاد نسبت به احصا و انتخاب موارد مورد نظر اقدام کند. در خصوص مجتمع‌های نیمه‌کاره مورد نظر ستاد نیز شرکت با هماهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مربوطه نسبت به تکمیل مجتمع مذکور از محل اعتبارات طرح تملک دارایی خود اقدام و مجتمع مورد نظر پس از آن با هماهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مربوطه برای بهره‌برداری به ستاد تحویل خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14001027957952

برچسب‌ها