با سونامی گردشگری در پساکرونا مواجه‌ایم

علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در هفدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی گفت: «هرچند شرایط کرونا و اتفاقات آن را نمی‌دانیم اما خودمان را بایستی آماده میزبانی مردم در عید نوروز کنیم. در شرایطی که جهان واکسیناسیون فراگیر را دستور کار قرار داده و سبک زندگی نسبت به این موضوع هماهنگ شده است، با سونامی گردشگری مواجه خواهیم بود.»

به‌گزارش میراث‌‌آریا به نقل‌ از اداره‌کل روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی با حضور در هفدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی که روز یکشنبه 26 دی‌ماه 1400 برگزار شد، ضمن تبیین جهان در دوران کرونا و پس از آن بیان کرد: «این همه‌گیری خسارت عظیمی به گردشگری و اقتصاد آن وارد کرده است و میلیون‌ها نفر را به کام مرگ کشانده که بسیاری از عزیزان‌مان را در این دوران از دست داده‌ایم، اما به ما فهماند همانند جهان در حال تغییر، بایستی تغییر کنیم، به سرعت تحولات را تحلیل کنیم و نسبت به آن واکنش نشان دهیم. یکی از این تحولات توسعه  روابط‌عمومی و ارتباطات و نقش آن در دوران کرونا و پس از آن است.»

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی با اشاره به برنامه‌های وزارتخانه در نوروز، تصریح کرد: «هرچند شرایط کرونا و اتفاقات آن را نمی‌دانیم اما خودمان را بایستی آماده میزبانی مردم در عید نوروز کنیم. در شرایطی که جهان واکسیناسیون فراگیر را دستور کار قرار داده و سبک زندگی نسبت به این موضوع هماهنگ شده است با سونامی گردشگری مواجه خواهیم بود.»

او ادامه داد: «جهان در قرن بیست و یکم دچار تغییرات مهمی شده است. از دهکده‌ جهانی به شبکه جهانی رسیده‌ایم. نقش‌آفرینی رسانه‌ها، رسانه‌های نوین، جابه‌جایی نسل‌ها و تغییر مولفه‌های قدرت از جمله ویژگی‌های این دگرگونی است. روابط‌عمومی‌ها بایستی مختصات جهان و کنونی را بشناسد.»

از 45 موزه در قبل از انقلاب به بیش از 750 موزه رسیده‌ایم

دارابی با تاکید بر رشد چشم‌گیر موزه‌ها پس از انقلاب گفت: «قبل از انقلاب در کشور مجموعا 45 موزه داشتیم، اما امروز در کشور چه در سطح موزه‌های دولتی و چه خصوصی به 750 موزه رسیده‌ایم. ایران با 26 اثر ثبت جهانی شده جزو 10 کشور برتر دنیا و در آسیا حائز رتبه سوم است. هرچند در جذب گردشگر، درآمد و رونق کسب و کار وضعیت خوبی نداریم و این عدد نسبت به سرمایه‌های فرهنگی و طبیعی ما کم است و بایستی نسبت به آن با برنامه قدم برداریم.»

معاون میراث‌فرهنگی افزود: «در واقع روابط‌عمومی‌ها پل ارتباطی مردم با دستگاه‌ها هستند و در درون سازمان می‌توانند به عنوان رکن انسجام‌بخش باشند و بهره‌برداری یک سازمان را بالا ببرند.»

او عنوان کرد: «همینجا درخواست می‌کنم تا نشست بعدی این سمپوزیوم با موضوع رابط‌عمومی و گردشگری در عرصه جهانی  برگزار شود.»

 در پایان این سمپوزیوم از نفرات برتر حوزه روابط‌عمومی تقدیر شد. همچنین به پاس خدمات علی دارابی به عنوان پیشکسوت روابط‌عمومی قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14001028640919

برچسب‌ها