«نیاوران برای مادران» در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر ویژه برنامه‌هایی با عنوان «نیاوران برای مادران» تدارک دیده است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، به مناسبت فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، این مجموعه با تدارک برنامه‌هایی ویژه مادران و برگزاری نمایشگاه‌هایی به‌صورت حضوری بارعایت پروتکل‌های بهداشتی و هم به شکل مجازی از آثار موزه‌ای از سوم تا هشتم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ میزبان علاقه‌مندان به‌ویژه مادران می‌شود.

«افتخار ما، مادران ما» ویژه برنامه‌ای برای مادران تهران

«افتخار ما، مادران ما» رویدادی است که مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران در این هفته ویژه مادران شهر تهران در نظر گرفته است. این ویژه برنامه برای مادران شهید منطقه یک تهران و ستاره‌هایی که موفقیت‌های عرصه‌های مختلف هنری،فرهنگی و ورزشی خود را مدیون مادرانشان هستند، تدارک دیده شده است.

 «یاس‌های نیاوران» با حضور همسر و فرزند مرحوم علی سلیمانی

تئاتر تعاملی چند رسانه‌ای با عنوان «یاس های نیاوران» با نگاهی به زندگی حضرت فاطمه (س) و تجلیل از مقام شامخ مادر و زن رویداد دیگری است که این مجموعه در این ایام تدارک دیده است. سهیلا جوادی و صبا سلیمانی همسر و فرزند مرحوم علی سلیمانی در این تئاتر چند رسانه‌ای ایفای نقش می‌کنند.

 برگزاری نمایشگاه «مادر و فرزند» در موزه جهان‌نما

برگزاری نمایشگاه‌هایی با مضمون ارتباط موزه با زندگی فرهنگی روزمره، یکی از اهداف مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران است. با این رویکرد نمایشگاه «مادر و فرزند» از سوم تا هشتم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در موزه جهان‌نما برگزار خواهد شد. این نمایشگاه به معرفی تک اثر «مادر و فرزند» از گنجینه کاخ موزه صاحبقرانیه اثر توکل اسماعیلی (مش‌ اسماعیل) شناخته‌شده‌ترین هنرمند خودآموخته ایرانی، پرداخته و در کنار این اثر شاخص موزه‌ای، مجموعه آثار بازیافتی مهدی میرشکاری هنرمند خودآموخته معاصر کشور و ادامه‌دهنده سبک کاری مش اسماعیل در این موزه درمعرض دید علاقه‌مندان و هنردوستان قرار می‌گیرد.

 نمایش فیلم «مادر» در باغ نیاوران

نشستن در فضای باز در خنکای شب و تماشای فیلم روی پرده نمایش باز آن دسته از لذت‌‌هایی است که جذابیت خاصی دارد. مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران در شب‌های هفته گرامی‌داشت مقام مادر با نمایش فیلم سینمایی «مادر» ساخته مرحوم علی حاتمی در باغ تاریخی‌ نیاوران میزبان دوستداران و علاقه‌مندان به تماشای فیلم در فضایی متفاوت است.

«ایران ما در نیاوران» به یاد ایران درودی

هفته گرامی‌داشت مقام زن بهانه‌ای شد تا در ویژه برنامه‌ای با عنوان «ایران ما در نیاوران» ضمن بزرگداشت نام و یاد ایران درودی هنرمند تازه درگذشته و بانوی هنر ایران در مراسمی با حضور جمعی از فرهنگ‌دوستان کشور، تمام آثار این هنرمند از گنجینه موزه‌های مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران در تالار آبی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

 برگزاری «ماجراجویی در کاخ موزه نیاوران» برای آشنایی کودکان و نوجوانان

آشنا کردن کودکان و نوجوانان با میراث‌فرهنگی و موزه همچنین ایجاد علاقه و انگیزه در آن‌ها برای بازدید از موزه‌ها ازاهداف مدیریت مجموعه نیاوران به‌عنوان یک مجموعه دوست‌دار کودک است. در راستای تحقق این هدف رویداد ویژه‌ایبرای کودکان ۵ تا ۸ ساله به همراه مادرانشان در این ایام تدارک دیده شده است. این کارگاه یک روزه با همکاری مؤسسه مینوی خرد و در ادامه مجموعه کارگاه‌های «یک روز در شهر» این مؤسسه برگزار می شود. کودکان ضمن بازدید از موزه‌های این مجموعه، در یک بازی تعاملی به رمزگشایی معماهای بازی در آثار موزه‌ها می‌پردازند و کاردستی‌هایساخته شده با الهام از آثار موزه‌ای را به مادرانشان هدیه می‌دهند.

 نمایشگاه مجازی «نگاهی دیگر»

همزمان با این هفته، نمایشگاه مجازی «نگاهی دیگر؛ منتخبی از آثار هنرمندان زن معاصر» از گنجینه ارزشمند موزه‌های مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران از طریق صفحه رسمی اینستاگرام این مجموعه به آدرس @niavaran.mu برگزار می‌شود. در این نمایشگاه، منتخبی از مجموعه آثار کمتر دیده شده موجود در گنجینه موزه‌های مجموعه نیاوران از هنرمندان زن معاصر، برای دوستداران هنر معاصر ایران به نمایش در خواهد آمد.

در پایان مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران ضمن ابراز امیدواری از اجرای مطلوب ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده و استقبال گردشگران از این برنامه‌ها، تجلیل از کارکنان خانم شاغل و بازنشسته این مجموعه را در این هفته در دستورکار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 14001030957796

برچسب‌ها