معاون صنایع‌دستی کشور‌ درگذشت هنرمند پیشکسوت دارایی‌بافی را تسلیت گفت

معاون صنایع‌دستی کشور در پیامی درگذشت استاد محمد‌حسن ملک ثابت هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی در رشته دارایی‌بافی را به خانواده او و جامعه هنرمندان صنایع‌دستی تسلیت گفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در پیام تسلیت پویا محمودیان آمده است :

«انا لله و انا الیه راجعون

استادان و پیشکسوتان صنايع‌دستی و هنرهای سنتی ایران، ارزشمندترین دارایی هنری این مرز و بوم محسوب می‌شوند که از طریق آموزش مبانی نظری و فنون علمی این هنرها به نسل جوان، این شعله فروزان را همواره زنده نگه داشته‌اند.

شادروان استاد محمد‌حسن ملک ثابت یکی از نام‌آوران عرصه هنر دارایی‌بافی بود. قطعا فقدان چنین هنرمند بی‌بدلیلی ضایعه‌ای اسفناک برای جامعه صنايع‌دستی و هنرهای سنتی محسوب می‌شود.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم آن شادروان و جمیع هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تسلیت عرض کرده و برای روح آن هنرمند عزیز، از خداوند متعال آرامش و غفران الهی را مسئلت دارم.»

مرحوم محمد‌حسن ملک ثابت سال ۱۳۳۸ در یزد به دنیا آمد و از ۱۲ سالگی وارد رشته دارایی‌بافی شد. این هنرمند دارای مدرک نشان دست خلاق بود.

مرحوم محمد‌حسن ملک ثابت به دلیل بیماری درگذشت و صبح جمعه ۱ بهمن ماه در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14001103622344

برچسب‌ها