ویژه برنامه ولادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت روز زن در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد

مراسم گرامی‌داشت مقام زن با حضور دکتر وحید رحمتی مدیر مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، حمیده چوبک چهره ماندگار در زمینه باستان‌شناسی و گل صباحی رئیس کاخ مرمر ،معاون فرهنگی و روسای موزه‌های مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد در سالن سینمای کاخ ملت برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی مجموعه سعدآباد، وحید رحمتی مدیر مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) به بانوان شاغل در مجموعه، به سخنرانی پیرامون مقام شامخ مادر و جایگاه بی‌بدیل زنان در تمام عرصه‌های زندگی پرداخت و بدین مهم تاکید کرد.

حمیده چوبک ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) پیرامون خاطراتی از آغاز فعالیت‌های خود در عرصه باستان‌شناسی زیر نظر اساتید برجسته کشور و جایگاه مهم و مقدس موزه بعنوان محلی برای آموزش صحبت کرد.

او بزرگ‌ترین رسالت موزه‌دار را انتقال مفاهیم درک شده به مردم دانست و تاکید کرد: «باید توجه بیشتری به نقش موزه‌دار و بالابردن فرهنگ عمومی و خودشناسی و ارزش‌های ملی و میهنی داشت.»

سپس گل صباحی رئیس کاخ مرمر به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) به نقش موثر و مدیریتی زنان در تمام زمینه‌های کاری بخصوص در حوزه موزه‌داری در سراسر دنیا اشاره کرد.

این برنامه با پخش کلیپ با موضوع تبلور مادر در آثار مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد ادامه یافت.

مراسم یادشده با اجرای دونوازی دف و اهدای لوح تقدیر از سوی مدیریت مجموعه به بانوان شاغل در موزه‌ها و واحدهای مجموعه سعدآباد و افتتاح دو نمایشگاه با عناوین مهر ماندگار در گالری ملی صنایع‌دستی و کارگاه تنبوردوزی و پارچه‌های دست‌دوز در موزه پوشاک سلطنتی  پایان یافت.

انتهای پیام/

کد خبر 14001104957374

برچسب‌ها