دانشگاه‌های مادر همدان در رشته گردشگری دانشجو بپذیرند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به گردشگری و دانشگاهی بودن همدان، از ضرورت ایجاد رشته گردشگری در دانشگاه‌های مادر برای تامین منابع انسانی متخصص سخن گفت.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علی مالمیر پنجشنبه 4 فروردین1401، در جمع فعالان حوزه گردشگری که با حضور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گفت: «با توجه به آسیب‌های ناشی از کرونا، گردشگری امروز مانند یک بیماری است که از ICU برخواسته است و نیاز دارد که حمایت لازم صورت گیرد تا برخیزد. سرپا شدن تاسیسات گردشگری حداقل به دو سال زمان نیاز دارد.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه تداوم آموزش در حوزه گردشگری به شدت نیاز  است، گفت: «با توجه به این ضرورت، لازم است دانشگاه‌های مادر رشته گردشگری ایجاد کنند. زیرا همدان به عنوان یک استان گردشگری به این رشته دانشگاهی برای تامین نیروی انسانی آموزش‌دیده نیاز دارد.»

مالمیر گفت: با توجه به اهمیت پروازها در رونق گردشگری، نیاز است پروازهای همدان - کربلا - نجف، کربلا - مشهد، همدان - شیراز - قشم نیز در نظر گرفته شود و پروازهای همدان به محورهای کلاسیک وصل شود تا با اولویت دادن به این موضوعات فعالیت مداوم فرودگاه همدان رقم بخورد.»

او ادامه داد: «با محور قراردادن رویدادها در پاییز و زمستان می‌توان از حضور گردشگران در این فصل‌ها نیز بهره برد. ظرفیت‌هایی در پایتخت برای ارجاع گردشگران به همدان به کار گرفته شود تا شهروندان پایتخت بتوانند از ظرفیت‌های غرب کشور استفاده کنند و با توزیع مناسب سفر، بخشی از مسافران از شمال به سمت غرب راهی شوند.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010105889672

برچسب‌ها