مهندس ضرغامی: قصه‌های کاخ گلستان برای گردشگران بازگو شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان نسبت به روایت تاریخی، سیاسی و اتفاقات پیش آمده در این مجموعه جهانی تاکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی امروز شنبه 24 اردیبهشت 1401  به همراه طاهره قیومی مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر در بازدید از محوطه و فضاهای بیرونی کاخ گلستان از طبقات عمارت شمس‌العماره، موزه حوضخانه، مخزن نسخ خطی و مخزن اسناد تصویری بازدید کردند.

مهندس ضرغامی در این بازدید تاکید کرد: «وقایع تاریخی، سیاسی و اتفاقات پیش آمده در طول تاریخ کاخ گلستان و فضاهای مختلف این مجموعه به پژوهش نیاز دارد تا به راهنمایان آموزش داده شود و آنها بتوانند این وقایع تاریخی را همراه با تاریخچه ابنیه و اشیا به مردم بازگو کنند تا جایگاه تاریخی کاخ گلستان نمایان شود.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید در خصوص احیای حیاط اختصاصی عمارت بادگیر برای فعالیت و خدمات‌رسانی مناسب به بازدیدکنندگان با هدف توسعه گردشگری شبانه توصیه‌هایی ارائه کرد.

در ادامه، مهندس ضرغامی با بازدید از مخزن نسخ خطی و مشاهده شاهنامه بایسنقری اثر ثبت شده در حافظه جهانی یونسکو و چند نسخه قرآنی، با توجه به مذاکرات صورت‌گرفته با آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان درباره ایجاد شرایط مناسب محیطی و تقویت حفاظت، امنیت آثار و نسخ خطی موجود در مخزن، برنامه‌های لازم را یادآوری کرد.

همچنین مهندس ضرغامی پس از مشاهده مخزن نسخه خطی، از مخازن اسناد تصویری، عکس‌ها و آلبوم‌های موجود بازدید کرد و در این بازدید نیز وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با توریست‌های خارجی و داخلی حاضر در محوطه نیز گفت‌وگو  داشت.

در ادامه این بازدید مدیر مجموعه میراث جهانی گلستان، گزارشی از مرمت، توسعه فضاها و نمایشگاه‌های برگزارشده در این مجموعه ارائه کرد که از جمله اقدامات، بازگشایی باب عالی از سمت خیابان ناصر خسرو بود که مهندس ضرغامی از این ورودی بازدید و به اهمیت بازگشایی این سردر و تاثیر آن بر جذب مخاطبان و توسعه گردشگری تاکید کرد.

مهندس ضرغامی در بازدید چهار ساعتی از کاخ گلستان با تاکید بر تقویت روابط میان‌بخشی قسمت‌های مختلف وزارتخانه با هدف سرعت‌بخشی و چابک‌سازی انجام امور با ظرفیت‌ها و پتانسیل بالفعل و بالقوه این مجموعه جهانی آشنا شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010224622795

برچسب‌ها