وي ادامه داد: براي تدوين آييننامه استاندارد سازي مراکز خدماتي، با رجوع به پژوهشهايي که در سال هاي گذشته انجام شده بود، نزديک به 8 هزار برگ تحقيق و مطالعه تکميل شد.
فرهيخته افزود: استانداردسازي در کشور ما بهصورت فراگير امکانپذير نبود، پس بايد زمينههاي آن را به وجود ميآورديم؛ بنابراين، آييننامه استانداردسازي هتلها به30 استان کشور ابلاغ شد و بر اساس آن از 15 تير 86 تا 15 تير 87 استانداردسازي به صورت داوطلبانه و به هزينه دولت انجام ميپذيرد.
مدير کل دفتر استانداردسازي مراکز خدمات گردشگري، با اشاره به درجهبندي آژانسهاي مسافرتي در دو هفته اخير، تصريح کرد: با توجه به چشم انداز20ساله که در آن پيش بيني شده است تا 20 سال ديگر بايد 20ميليون گردشگر داشته باشيم، دفاتر مسافرتي سهميه بندي و ارزيابي ميشوند، بنابراين سهميهبندي، مشخص ميشود هر دفتر مسافرتي تا چه ميزان سهميه ورودي دارد و اگر نتوانستند خود را به حد مطلوب اين سهميه بندي برسانند، جاي خود را به ديگر دفاتر داده، از صحنه گردشگري حذف خواهند شد.
وي افزود: در تنظيم استانداردسازي، صاحبان حق، که مردم هستند و صاحبان نفع، که مديران مراکز خدماتي هستند، بايد با يکديگر همکاري داشته باشند و نظردهي آنها را در اين امر مهم ميدانيم؛ چرا که نظام اجرايي، تابع نظام ويژهاي است و در اين راستا اطلاعرساني قوي را مهم ميدانيم.
فرهيخته تأکيد کرد: حضور دانشگاهيان در صنعت بسيار کم است و بايد اين حضور براي رسيدن به اهداف پررنگتر باشد.
M/R/102
انتهای پیام/