به گزارش ميراث آريا(CHTN)، \"حسين هاتفي‌فارمد\"، با اشاره به اينکه صنايع‌دستي نيازمند بازاريابي است، گفت: اين امر مستلزم سياستگذاري و برنامه‌ريزي است.

وي افزود: بازاريابي به امکانات و شرايط خاصي نيازمند است که ما اين شرايط را باهمکاري تمام بخش‌هاي معاونت و استان‌ها به‌طور جدي فراهم خواهيم کرد.

هاتفي با اشاره به اينکه در بحث چشم‌انداز توسعه صنايع‌دستي جايگاه خاصي را براي بخش‌هاي مختلف در نظر گرفته‌ايم، گفت: با نظرسنجي که از تمام استان‌ها داشتيم به نتايج مطلوبي براي برنامه‌ريزي در چشم‌انداز توسعه رسيديم که به‌زودي اين برنامه‌ها را نيز به اجرا درمي‌آوريم.

اين مقام مسئول با تأکيد بر اينکه برنامه‌هاي ياد شده به‌صورت کوتاه، ميان و بلندمدت عملياتي خواهد شد، تصريح کرد: با اين اقدامات مي‌خواهيم به جايگاه حقيقي صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي ايران برسيم.

هاتفي ويژگي چشم‌اندازهاي صنايع‌دستي را به 3 سرفصل تقسيم کرد و گفت: سياست‌ها، اهداف و راهبردها ازجمله اين سرفصل‌هاست و اين حرکت در چارچوب نظام جمهوري اسلامي، رعايت تمام مفاد قانون اساسي با تلاش در جهت تقويت پايه‌هاي صنايع‌دستي صورت مي‌گيرد.

وي فعاليت‌هاي مستمر و تلاش در جهت بهبود وضعيت معيشتي آحاد جامعه به‌ويژه هنرمندان و صنعتگران را ازجمله سياست‌هاي اين معاونت در تقويت پايه‌هاي صنايع‌دستي اعلام کرد.

معاون صنايع‌دستي، هنرهاي سنتي کشور ارتقاي جايگاه صنايع‌دستي در نظام و ساختار دولت و توجه به ابعاد اقتصادي اين توليدات و جايگاه صنايع‌دستي در بازارهاي جهاني را از ديگر سياست‌هاي اين معاونت برشمرد و ادامه داد: يکي ديگر از اهداف ما توسعه بازارهاي داخلي و خارجي و همچنين دستيابي به منافع ملي و رونق بازرگاني است که براي اين کار لازم است با ساير نهادها و ارگان‌هاي مرتبط نيز تعامل و همکاري بيشتري داشته باشيم.

وي تأکيد کرد: با اتخاذ تدابير و آگاهي از ساير منافع موجود در اين بخش مي‌توانيم از يک سو به توسعه اين هنر – صنعت بپردازيم و از سوي ديگر موجبات رضايت هنرمندان و صنعتگران را جلب کنيم.

هاتفي با بيان اينکه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري بر توسعه و افزايش سطح کيفي توليدات صنايع‌دستي تأکيد دارد تصريح کرد: براي اين امر به افراد و نيروهاي آموزش ديده و مجرب نيازمنديم تا بتوانند در سطوح مديريتي فعاليت کنند و کارهاي عملياتي انجام دهند.

اين مقام مسئول يادآور شد: ارتقاي کيفيت کارهاي عملياتي، ارزيابي سطح توانايي‌هاي توليدکنندگان و جلب مشتري از ديگر اهداف معاونت است.

وي معتقد است: ما در بخش‌هاي بازرگاني و توجه به نياز بازار به‌طور جدي عمل نکرده‌ايم و اين درحال حاضر ما را با مشکلات متعددي روبه‌رو کرده است.

هاتفي با اشاره به اينکه با هزينه‌هاي اندک در صنايع‌دستي مي‌توان به اشتغالزايي پرداخت گفت: در لالجين همدان و برخي روستاهاي به‌دليل پرداختن به توليد صنايع‌دستي حتي يک نفر بيکار وجود ندارد.

وي افزود: ما در بخش اشتغالزايي به‌صورت جدي مي‌توانيم مشکل جامعه را حل کنيم چنانکه براي افزايش سطح کيفي و کمي توليدات به هنرمندان و صنعتگران کمک خواهيم کرد و حمايت خود را با ارائه راهکارهاي مناسب و شناسايي نياز بازار کار همچنين وارد کردن صنايع‌دستي به زندگي روزمره مردم نشان مي‌دهيم.

معاون صنايع‌دستي کشور با اشاره به اينکه در دوره‌هاي پيش ميان بخش خصوصي و سازمان صنايع‌دستي وقت تعامل و همکاري وجود نداشت، گفت: اين مسئله سبب شده در بازرگاني و تجارت با خلأ بزرگي مواجه باشيم.

وي از تمام مديران و رؤساي استان‌ها خواست تا براي توسعه صادرات صنايع‌دستي، صادرکنندگان فعال در اين حوزه را به معاونت معرفي کنند.

هاتفي در پايان تصريح کرد: با ايجاد بازارچه‌ها، شهرک‌هاي صنايع‌ دستي و حمايت از توليدکنندگان تعاوني‌ها و اتحاديه‌ها گام‌هاي جدي و جديدي در دولت نهم براي توسعه صنايع‌دستي برمي‌داريم.

M/113




انتهای پیام/

کد خبر 1386052827