مديرکل دفتر برنامه‌ريزي آموزشي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در اين باره به خبرنگار ميراث آريا(chtn)، گفت: افرادي که در آزمون ورودي و کتبي حد نصاب نمره را کسب کنند از آنها آزمون زبان خارجي گرفته مي‌شود و افرادي که در اين آزمون پذيرفته شوند دوره 5 ماهه را مي‌گذرانند.

\"مرتضي احمدي\" افزود: دوره‌‌هاي آموزشي مديريت فني دفاتر خدمات مسافرتي حدود 287 ساعت، راهنمايان ايرانگردي و جهانگردي 378 ساعت و براي راهنمايان طبيعت‌گردي حدود 385 ساعت است.

وي تصريح کرد: دروسي که براي دوره‌‌هاي آموزشي مديريت فني و دفاتر خدمات مسافرتي ارايه مي‌شود عبارتند از آشنايي با ميراث فرهنگي، گردشگري، بازاريابي خدمات مسافرتي و گردشگري، تسهيلات سفر، قوانين و مقررات الگوهاي رفتاري در گردشگري؛ دروسي که براي دوره‌‌هاي آموزشي حوزه راهنمايان ايرانگردي و جهانگردي ارائه مي‌شود شناخت اماکن باستاني و تاريخي ايران، آشنايي با ميراث فرهنگي، هنرهاي سنتي و فرهنگ و اقوام ايران زمين و شناخت روحيات ملل است.

احمدي اضافه کرد: همچنين افرادي که در آزمون راهنمايان طبيعت‌گردي شرکت مي‌کنند بايد دروس آشنايي با کوه‌ها، غارها و جغرافياي جانوري ايران، اقليم شناسي، قوانين و مقررات محيط زيست، استقرار و زندگي در طبيعت، آشنايي با اقوام و عشاير ايران و مسيرهاي اکوتوريست ايران را بگذرانند.

وي با اشاره به اينکه اين دوره‌ها توسط مؤسسات آموزشي تحت نظارت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري اجرا مي‌شود، خاطرنشان کرد: دفتر برنامه‌ريزي آموزشي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري به افرادي که موفق شوند اين دورس را بگذارنند گواهينامه پايان دوره اعطا مي‌کند.

M/104




انتهای پیام/

کد خبر 138605314