وي در ادامه کپيبرداري برخي کشورها از فرش ايران را مورد توجه قرار داد و گفت: کشورهاي دنيا زماني اقدام به کپيبرداري از کالايي ميکنند که به ارزش واقعي آن در جهان پي برده باشند.
آهن با بيان اينکه اطلاعرساني و تبليغ درست در معرفي فرش ايران در بازارهاي جهاني نقش بسزايي دارد، خاطرنشان کرد: اگر معرف اصل باشيم فرع گم ميشود چنانکه بازارهاي روز دنيا همواره خواهان خريد کالاي اصيل هستند.
وي افزود: شناسنامهدار کردن فرش به همراه درج عکس آن در شناسنامه، در زمان فروش ميتواند بهترين راهنما و معرف هنر دستان هنرمند بافندگان ايراني باشد.
آهن با اشاره به اينکه عکسدار کردن فرش دستباف، براي نخستينبار در کشور صورت ميگيرد، تصريح کرد: اين کار با مجوز وزارت بازرگاني و باهدف ترويج هويت و اصالت فرش دستباف ايراني در سال 86 آغاز شده است.
وي افزود: جلوگيري از بروز تقلب و نمونهسازي از فرش دستباف توسط ساير کشورها از ديگر مزاياي عکسدار کردن شناسنامههاي فرش است.
114/M
انتهای پیام/