\"حسن زياري\"تصريح کرد:حمل مسافر توسط راه آهن در برنامه چهارم توسعه با نرخ رشد سالانه 8/11 درصد در نظر گرفته شده است.
معاون وزير راه و ترابري خاطرنشان کرد: تاکنون 25 درصد بخش مسافري در راه آهن خصوصي سازي شده است و تمام شرکتهايي که راه آهن سهامدار آن بوده است به هيأت عالي واگذاري معرفي و منتظر مجوز اين هيأت براي واگذاري به بخش خصوصي هستيم.
وزير راه و ترابري نيز در اين مجمع گفت: در حال حاضر تأمين لکوموتيو و نيروي کشش مهمترين مشکل راه آهن است.
\"محمد رحمتي\" با اشاره به مشکلات شرکت راه آهن ، گفت:با نهايي شدن اعتبارات لايحه مصرف سوخت با در نظر گرفتن مشکلات، مي توان براي توسعه شبکه ريلي کشور برنامه ريزي کرد.
وزير راه و ترابري تصريح کرد: مشکل دوم شرکت راه آهن عدم وجود خطوط مناسب در برخي مناطق است که بايد دوخطه شود و در برخي مناطق اصلاً خط آهن وجود ندارد که بايد با گسترش خط آهن، شبکه اي ايجاد شود که کارايي مطلوب داشته باشد.
وي با اشاره به اينکه برخي از خطوط فرعي نيز بايد تکميل شود، تأکيد کرد: شرکت راه آهن با طراحي مدلي بايد اولويتها را مشخص و برنامه ريزي دقيقي براي عملياتي کردن آنها انجام دهد زيرا که بازده فعاليت در اين بخش در چند سال آينده نمود پيدامي کند.
رحمتي يادآور شد: در حمل و نقل ريلي تأمين اعتبارات نقش مهمي دارد که اميدواريم با اختصاص 6000 ميليارد تومان به بخش حمل و نقل برون شهري مشکل اعتباري نداشته باشيم.
وي خاطرنشان کرد: براي حل مشکلات حمل بار برنامه اي نرم افزاري در مورد شرکتهاي فوروارد بايد انجام شود که اين شرکتها بار را به صورت ترکيب ريل، جاده و ديگر موارد انجام و مسئوليت حمل بار را از مبدأ تا مقصد با ترکيب نوع حمل و نقل داشته باشند./105
انتهای پیام/