اين هنرمند نقاش تبليغات را عامل جذب مردم به هنر نقاشي دانست و افزود: رسانهها بايد به مردم اطلاعرساني کنند. درحالحاضر، عمده فشارهاي تبليغاتي و رسانهاي ما در مورد سينما است و هنرهاي ديگر مظلوم واقع شدهاند. تبليغات صرفاً در جذب بازديدکننده مؤثر است ولي براي خريد آثار بايد فرهنگسازي صورت بگيرد.
رفيعيمنفرد در مورد اقتصاد هنر و قيمت آثار اظهار داشت: ما درحال حاضر در هرج و مرج هستيم. کساني که با نگاه مقطعي به اين مسئله بنگرند، خواستار فروش سريع آثارشان با قيمت بالا هستند. در مقابل هنرمنداني وجود دارند که اين عطش در آنها تمام شده و نميخواهند خريدار داخلي را از دست بدهند. يکي از ملاکهاي قيمتگذاري در تمام دنيا روزمه هنرمند است.
وي همچنين دخالت هنرمند در کار قيمتگذاري را در حيطه وظايف آنها ندانست و ادامه داد: مديران نگارخانهها هستند که بايد قيمت آثار را مشخص کنند. البته اين کار بيشتر در مورد جوانترها است چون قيمت آثار هنرمندان حرفهاي مشخص است. هنرمندان جوان بايد مديريت شوند. مثلاً در نمايشگاه فروش پاييزه سعدآباد بيشتر جوانها با کمک به انجمن مخالف بودند.
اين هنرمند نقاش در مورد برپايي نمايشگاههايي که بحث فروش در آنها مطرح است، افزود: از ابتداي نقاشي مدرن، ما معلم نقاشي داشتيم که از راه تدريس امرارمعاش ميکرد. تدريس بايد به طور آکادميک ارائه شود در صورتي که خود معلم پايبند به قواعد آکادميک نيست. در واقع، هنر يعني ادارک شخصي هنرمند از طبيعت اطراف و هر چه که ميبيند. خوشبختانه استقبال از نقاشي در خارج، اعتماد سرمايهداران داخلي را به دنبال داشت که نتيجهاش هم برپايي چنين نمايشگاههايي است.
يادآورميشود؛ نمايشگاه فروش پاييزي آثار نقاشي و مجسمه در سعدآباد از يکم آذر شروع و تا 25 اين ماه ادامه خواهد داشت.
M/114
انتهای پیام/