وي با اشاره به بيمه راهنمايان که با همکاري مسئولان سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري انجام شد، افزود: يکي از مهترين مشکلات راهنمايان نداشتن بيمههاي تامين اجتماعي بود که اين مسئله هم با همکاري مسولان سازمان حل شد.
اربابان با اشاره به نقش راهنما در بازاريابي و توسعه پايدار گردشگري تصريح کرد: ما اعتقاد داريم که راهنمايان سفيران فرهنگي اين کشور هستند و جز لاينفک صنعت گردشگري محسوب ميشوند.
وي ادامه داد: اجراي تمام فعاليتهايي که مديران انجام ميدهند در دست راهنمايان تورهاست و جامعه راهنمايان با اهدافي تشکيل شد که اين صنف را منظم پيش ببرد .
دبير جامعه راهنمايان ايرانگردي و جهانگردي با اشاره خصوصيات يک راهنما تصريح کرد: راهنما نماينده يک ملت است و وظيفه خطيري برگردن دارد و نخستين کسي که که توريست در وهله اول مي بيند يک راهنماست و راهنما مجري صادرات نامري کشور است.
وي با اشاره به اينکه کشور ما با کاستيها و کمبودهاي زيادي روبرو است اضافه کرد: راهنما فردي است که با استفاده از امکانات بالقوه برنامه سفر خود را به اجرا در ميآورد و بدترين يا بهترين خاطره زندگي افراد را ميسازد .
اربابان با اشاره به برنامه هاي آموزشي که جامعه راهنمايان در راستاي اجراي سياستهاي خود در دست اجرا دارد، گفت: نياز داريم براي آموزش راهنمايان بودجهاي از سرانه ملي به اين امر اختصاص يابد.
وي بيان کرد: جامعه نياز به بودجهاي آموزشي براي بورسيه کردن راهنمايان براي آموزش زبانهاي خاص همانند ژاپني و چيني و.... دارد.
اربابان در پايان خواستار تحويل سفر کارت به تمامي اعضا انجمن براي استفاده اعضاي جامعه حداقل يک بار در تعطيلات ساليانه با خانوادههاي خود شد.
102/
انتهای پیام/