به گزارش ميراث آريا(chtn)،\"محسن مصلحي\"معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان در همايش نقش اثرات اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي در توسعه صنعت گردشگري گفت :يکي از اهداف و برنامه هاي سازمان ، فرهنگ سازي و ايجاد فضايي مناسب براي باورهاي بيشتر در حوزه گردشگري است .

مصلحي تصريح کرد: متاسفانه بايد اعتراف کنيم با وجودي که سه دهه از انقلاب مي‌گذرد و همه بر اين باوريم که صنعت نفت نمي‌تواند تکيه گاه خوبي در استفاده ملي و جهاني باشد ،ولي هنوز مسوولان و مديران جامعه به اين باور نرسيدند که صنعت گردشگري مي‌تواند جانشين خوبي براي رفع کمبودها باشد.

وي اشتغال زايي ، گردش مالي و ارز آوري را در صنعت گردشگري بسيار مهم ذکرکرد.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري اصفهان برگزاري همايش‌هاي ده گانه را يکي از سياست‌هاي سازمان براي توليد علم دانست و افزود: وظيفه سازمان‌ها و مجريان اين بخش اين است که با بستر سازي مناسب به فرهنگ سازي در جهت باورهاي اجتماعي و درنتيجه سوق دادن به سمت گردشگري بپردازند.

همچنين\"سيد محسن خليفه سلطاني \"رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد خوراسگان نيز در اين همايش به رشد بسيار بالاي گردشگر در سال 2006 اشاره کرد و افزود: رشد گردشگري در سال 2006 به 842 ميليون نفر رسيده که رشد بسيار بالاي است .

وي با اشاره به نقش تورسيم در توسعه اقتصادي ايران ،تصريح کرد: بر اساس ،پيش بيني سازمان جهاني جهانگردي رشد گردشگر در سال 2010 به يک ميليارد نفر و درآمد حاصل از آن5/ 1تريليون دلار خواهد رسيد.
وي خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشور فرانسه با 79 ميليون گردشگر بيشترين گردشگر را به خود اختصاص داده است .

خليفه‌ سلطاني افزود: 52 درصد گردشگري متعلق به اروپا است و پس از کشورهاي اروپايي، خاورميانه بيشترين گردشگر را به خود جذب کرده است .

وي با اشاره به اينکه سهم گردشگري ايران باوجود تنوع و تعدد جاذبه‌هاي گردشگري بسيار پايين است،افزود: ايران در سال 86 با توجه به آمار موجود بايد دو ميليون گردشگر را به خود جذب مي‌کرد که اين آمار هنوز محقق نشده است .
وي همچنين نقش سرمايه گذاري در بخش صنعت گردشگري را بسيار حائز اهميت دانست .

در ادامه\"رضا اسماعيلي \"عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد خوراسگان نيز به پيامدهاي اجتماعي و فرهنگي جهانگردي در ايران اشاره کرد و افزود:‌جهانگردي در گونه‌هاي مختلف از جمله باستان شناسي ، مردم شناسي ، جهانگردي سازمان يافته ، ماجراجويانه ،‌ ميليونرها ، کاوشگران و مذهبي تشکيل مي‌شود.


وي گفت :‌ارتباطات و تعاملات فرهنگي و تاثيرات آن بر مردم و پيامدهاي آن در جامعه قابل بررسي است .
\"ساغر حميدي \"رئيس اداره موزه ها و بناهاي تاريخي سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان نيز گفت :‌ميراث فرهنگي مربوط به گذشته نيست بلکه مربوط به فردا و آينده است .

وي با اشاره به \"نقش سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري \"در توسعه گردشگري فرهنگي گفت: هدف سازمان گويا کردن بناها و موزه هاي خاموش است .

وي با اشاره به گردشگري فرهنگي افزود:موزه ها و بناهاي تاريخي بايد زنده و مولد باشند و توليد فرهنگ کنند و منبعي براي آموختن باشند نه يک بناي خشک و بي روح و بدور از هرگونه آموختن .

وي اهداف کلان سازمان را ترويج ايده آمايش موزه‌ها‌ ، ايجاد و تجهيز اتاق فکر ، شناخت و تعيين ارزش‌ها، شناخت و تعين فرصت‌ها ، ‌مقابله با تهاجم فرهنگي و شناخت و تکريم مفاخر علمي و فرهنگي ذکرکرد.
نهمين همايش از سلسله همايش‌هاي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان با عنوان نقش اثرات اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي در توسعه صنعت گردشگري به مدت يکروز و با حضور 200 تن از مديران هتل‌ها ، دفاتر خدمات مسافرتي ، مسوولان و مديران مرتبط در هتل آسمان اصفهان بر گزار شد .
/104

انتهای پیام/

کد خبر 1386110325