وي با اشاره به اينکه هم اکنون اغلب توليدات اين بخش در بازار داخلي و بخش اندکي نيز در بازارهاي خارجي عرضه ميشود، افزود: با اندکي سرمايهگذاري و آموزش صنعتگران و نيز استفاده از فناوريهاي نوين در عرصه بازاريابي ميتوان تحول مثبتي در صادرات صنايعدستي ايجاد کرد.
مديرکل توليد و بازرگاني معاونت صنايعدستي و هنرهاي سنتي با بيان اينکه به منظور دستيابي به اهداف اشتغالآفريني و کاهش نرخ بيکاري بايد از ظرفيتهاي بالقوه تمامي بخشها از جمله صنايعدستي و گردشگري بهره گرفت، اظهار داشت: توسعه و سرمايهگذاري روي صنايعدستي، همواره بهعنوان يکي از راههاي ارزان و مناسب براي اشتغالزايي مطرح است.
کيايي حضور برنامهريزي شده و هدفمند در نمايشگاههاي خارجي و معرفي و عرضه مناسب و جذاب توليدات صنايعدستي را تنها عامل انگيزشي براي جذب گردشگران خارجي دانست و بيان داشت: حضور نمايشگاههاي اختصاصي صنايعدستي ايران، در خارج از کشور به ويژه در کشورهايي که درآمد سرانه بالايي دارند نه تنها در رونق صادرات اين بخش و پويايي و تداوم آن بلکه در رونق صنعت گردشگري و جذب گردشگران خارجي ميتواند نقش کليدي ايفا کند.
وي همچنين ادامه داد: تحول صادرات صنايعدستي و استفاده از ظرفيتهاي بالاي اين بخش نيازمند استفاده از اصول مديريت علمي و الگو برداري مناسب از کشورهايي است که هم اينک در سطح جهاني به موفقيت دست يافتهاند.
111/
انتهای پیام/