وي ادامه داد: افزايش ميزان فرش توليد شده استان همدان از يکصد هزار متر مربع به 160 هزار متر مربع و رشد سهم صادرات آن از اهداف اجرايي اين سند راهبردي است.
رييس سازمان بازرگاني همدان با اشار به اينکه به توليد فرش دستباف با توجه به کاربرد و داشتن حداقل سرمايه مورد نياز بايد توجه ويژه مبذول داشت، بيان داشت: با توجه به فعاليت توليدي و اشتغالزا بودن اين توليدات در بيشتر مناطق روستايي مردم در کنار فعاليتهاي کشاورزي و دامداري به توليد فرش نيز ميپردازند.
مرداسي با بيان اينکه متأسفانه به دليل فقـدان اساسي در ابعاد سازماني، ساختاري، مديريتي، توليدي و به ويژه تجـاري و بازرگاني اين هنــر_ صنعت دوران رکود را در عرصه رقابت جهاني پيموده و اکنون در شرايط بحراني خاصي به سر ميبرد، تصريح کرد: همه اين ضرورتها نياز به بازنگري و برنامهريزي مجدد و توجه به مسايل مختلف فرش در استان همدان را افزايش داده است.
وي خاطر نشان کرد: صنعت فرش يکي از ظرفيتهاي توانمندسازي روستاهاي استان همدان به شمار مي آيد و بايد با فراهم کردن زيربناهاي لازم براي توسعه روستاها از ظرفيتهاي موجود در صنعت فرش براي دستيابي به توانمندسازي و رشد روستاييان بهره برد.
انتهای پیام/